تسلیم بی قید و شرط آمریکا مقابل خشونت با اسلحه

پورتال خبری محلی آمریکا اعلام کرد مرگ‌های روزانه با اسلحه، آمریکا را به میدان کشتار تبدیل کرده است.

کلیولند دات کام، پورتال خبری محلی آمریکا روز یکشنبه گزارش داد در خصوص خطرناک‌ترین موضوع زمان کنونی، موضوعی که توانایی آمریکا برای عملکرد به عنوان جامعه‌ای عادی را تهدید می‌کند، یعنی خشونت با اسلحه، تسلیم شدن دولت آمریکا بدون قید و شرط است.

در این گزارش آمده است: مرگ‌های روزانه با اسلحه، آمریکا را به میدان کشتار تبدیل کرده است، کشوری که بسیار خطرناک‌تر از بسیاری از مکان‌های متمدن‌تر روی کره زمین است. با این حال، مقام‌های منتخب که در ترس مرگبار از لابی‌های اسلحه و پیروان آن زندگی می‌کنند، برای تحمل کشتار کودکان و تیراندازی‌های دسته جمعی که تقریباً به حضور همیشگی در زندگی روزمره ما تبدیل شده است، تصمیم آگاهانه‌ای گرفته اند.

اعضای طبقه سیاسی ممکن است با خشم به این اتهام واکنش نشان دهند، اما واقعیت‌ها موافق آن‌ها نیست. در این گزارش آمده است که متمم دوم، حق حمل اسلحه را مجاز می‌داند، اما هیچ ممنوعیتی در برابر قوانین معمول اسلحه ندارد.

این گزارش افزود: شکست هزاران نفر از مقام‌های منتخب - عمدتاً اعضای کنگره، نمایندگان ایالتی و فرمانداران - در ممنوع کردن دسترسی به سلاح‌های گرم تهاجمی که به‌عنوان سلاح‌های کشتار جمعی علیه شهروندان آمریکایی استفاده می‌شود، خیانت غیر قابل دفاعی به سوگند رسمی آن‌ها است.

شایان ذکر است تقریباً ۴۰۰ میلیون اسلحه با مالکیت خصوصی در آمریکا وجود دارد. به عبارت دیگر، در ازای هر ۱۰۰ فرد آمریکایی، ۱۲۰ اسلحه وجود دارد. در هیچ کشور دیگری تعداد اسلحه‌های غیرنظامی بیشتر از افراد آن نیست.

در سال ۲۰۱۹، تعداد آمریکایی‌ها که بر اثر خشونت مسلحانه کشته شدند، هجده برابر میانگین کشور‌های توسعه یافته بود. آمریکا تنها کشور توسعه یافته‌ای است که طی دو دهه‌ی گذشته، هر سال در آن تیراندازی جمعی رخ داده است. فقط در سال گذشته، ۶۴۷ تیراندازی جمعی رخ داده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
چرا ایران از نقض حقوق بشرآمریکا به مجامع بین المللی شکایت نمی کنه
آخرین اخبار