۸ کشته و زخمی در تیراندازی دانشگاه میشیگان

در تیراندازی در دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا دست کم ۳ نفر کشته و ۵ نفر مجروح شدند.

پلیس آمریکا اعلام کرد که در پی تیراندازی یک مرد مسلح در دانشگاه ایالتی میشیگان دوشنبه شب حداقل سه نفر کشته و پنج نفر زخمی شدند.

به گزارش رویترز، کریس رزمن، معاون موقت رئیس پلیس دانشگاه اعلام کرد که تیراندازی در دو مکان صورت گرفته است؛ در یک ساختمان دانشگاهی به نام برکی هال و ساختمان اتحادیه دانشگاه ایالتی میشیگان.

پلیس در واکنش به تیراندازی که کمی بعد از ساعت ۸ شب آغاز شد به خبرنگاران گفت که قربانیان در هر دو مکان پیدا شدند.

به گفته پلیس، از دانشجویان، اساتید و ساکنان اطراف محله‌های خارج از دانشگاه در شرق لنسینگ در حدود ۹۰ مایلی شمال غربی دیترویت خواسته شد تا در محل خود پناه بگیرند، در حالی که تعقیب و گریز ادامه داشت.

دانشگاه ایالتی میشیگان یک مؤسسه دولتی آموزش عالی است که دارای ۵۰۰۰۰ دانشجوی فارغ التحصیل و کارشناسی است. پلیس دانشگاه دوشنبه شب اعلام کرد که تمامی کلاس‌ها و فعالیت‌های دانشگاه تا ۴۸ ساعت آینده لغو خواهد شد.

خشونت دوشنبه شب تقریباً ۱۴ ماه پس از تیراندازی جمعی مرگبار در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۱ در دبیرستان آکسفورد در شهرستان اوکلند، میشیگان در ۸۰ مایلی شرق لنسینگ رخ داد که در آن یک دانش آموز ۱۵ ساله با تپانچه نیمه اتوماتیک تیراندازی کرد.

چهار همکلاسی در آن حمله کشته شدند و شش دانش آموز دیگر و یک معلم زخمی شدند که مرگبارترین تیراندازی در مدرسه در آمریکا در آن سال بود.

مقامات گفتند که مظنون نوجوان که به اتهامات قتل اعتراف کرده است، از اسلحه‌ای استفاده کرده که والدینش به عنوان هدیه کریسمس برای او خریده بودند؛ علیرغم علائمی که نشان می‌داد او از نظر روحی آشفته است. در این پرونده هر دو والدین به قتل غیرعمد متهم شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار