اکثر مهاجمان در تیراندازی‌های آمریکا سفیدپوست و جوان هستند

۵۷ درصد از مهاجمان آمریکایی که در مکان عمومی اقدام به تیراندازی کرده اند سفید پوست بوده و ۶۰ درصد از آن‌ها زیر ۳۵ سال سن داشته اند.

بر اساس گزارش سرویس مخفی آمریکا، از ۱۸۰ نفری که در فاصله زمانی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ اقدام به حمله در یک مکان عمومی در این کشور کرده اند، فقط ۵ نفر بالای ۶۵ سال سن داشته و ۷ نفر آسیایی تبار (منظور جنوب شرق آسیاست) بوده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سرویس مخفی آمریکا که نهادی امنیتی تحت نظارت دولت است و مسئولیت حفظ جان و امنیت شخصیت‌های مهم و مقابله با تخلفات مالی عمده را در این کشور بر عهده دارد، در این گزارش خود گفت ۵۷ درصد از مهاجمان سفید پوست (منظور غیر آسیایی تبار) بوده اند و ۶۰ درصد از آن‌ها زیر ۳۵ سال سن داشته اند.

این داده‌های اطلاعاتی با ترکیب جمعیتی آمریکا که کمتر از ۶ درصد آن را آسیایی تبار‌ها (جنوب شرق آسیا) تشکیل می‌دهد و نیز حضور بسیار پررنگ جوانان درمیان افراد مرتکب جرم و جنایت، تطابق دارد.

این گزارش با توجه به حوادث تیراندازی و کشتار اخیر در کالیفرنیا که عاملان آن‌ها اصالت جنوب شرق آسیا داشتند، تهیه شده است.

مهاجمان حوادث تیراندازی در مدرسه‌ای در تگزاس (۲۱ کشته) و تیراندازی در یک فروشگاه بزرگ در ایالت نیویورک (۱۰ کشته) فقط ۱۸ سال داشتند و فرد مهاجمی که در رژه روز استقلال در ایلی نوی ۷ نفر را کشت، ۲۱ ساله بود.

به گفته لینا الاطهری، رییس مرکز ارزیابی تهدید‌ها در سرویس مخفی آمریکا، در اکثر موارد این حوادث، ارتباطی مستقیم میان فرد مهاجم و هدف یا اهداف وی وجود دارد؛ به طور کلی، قوه محرکه و انگیزه اصلی در این حملات، نارضایتی است؛ مهاجمان از آنچه خود بدرفتاری‌های مرتبط با مسائل شخصی یا حرفه ای می‌دانستند، انتقام گرفته اند.

بر اساس گزارش سرویس مخفی آمریکا، سه چهارم افرادی که در مکان‌های عمومی حملات انجام داده اند، رفتار‌ها یا عقایدی داشتند که به زعم اطرافیانشان، نگران کننده بوده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار