فرود ۶۰ هواپیمای حامل کمک از بیش از ۲۰ کشور در سوریه

با وجود گذشت هشت روز از زمان وقوع زلزله تاکنون تنها ۶۰ هواپیمای حامل کمک از بیش از ۲۰ کشور در سوریه فرود آمده اند.

بسیاری از کشورها دارند تلاش می کنند که به سوریه بعد از زلزله اخیر کمک کنند. تاکنون بیش از ۶۰ هواپیما از بیش از ۲۰ کشور در فرودگاه های سوریه بر زمین نشسته که پر از کمک های بشردوستانه است. در راس این کشورها متحدان و دوستان سوریه نظیر روسیه و ایران قرار دارند.

خبرنگار پرس تی وی در دمشق گزارش داد: کمک های بشردوستانه در سریع ترین وقت ممکن توسط دولت سوریه و هلال احمر این کشور توزیع شده اند. حتی مردم عادی تلاش می کنند تا جایی که می توانند کمک کنند. چه غذای کنسرو شده چه دارو و حتی در کنار دولت سوریه به توزیع آن در میان افراد زلزله زده می پردازند.

با این حال کمک های بیشتری لازم است. متاسفانه تحریم سوریه توسط آمریکا و کشورهای غربی برداشته نشده است. آنها هیچ کمکی ارایه نکرده اند. فقط دیروز دو هواپیمای حامل کمک های بشردوستانه از طرف ایتالیا در بیروت فرود آمد.

عملیات جستجو ادامه دارد به رغم این واقعیت که شش روز از وقوع زلزله گذشته و امیدها به یافتن افراد زنده دیگر دارد از بین می رود. ده ها ساختمان کاملا فرو ریخته و موجب این وضع فاجعه بار در سوریه شده است.

پس از تحمل سال‌ها جنگ، ساکنان مناطق شمال غرب سوریه که براثر زلزله ‌ای مهیب آسیب دیده، با واقعیت جدید و بدتر دست و پنجه نرم می‌کنند. شمال غرب سوریه تقریباً به طور کامل به کمک برای بقا متکی است، اما کمک های بین المللی پس از زلزله برای رسیدن به این منطقه کند بوده است. اولین کاروان سازمان ملل که از ترکیه به این منطقه رسید، روز پنجشنبه سه روز پس از زلزله بود.

زلزله زدگان از نبود امکانات و کمک های جهانی و امدادرسانی ناامید و خشمگین هستند. آنها می گویند تمام دنیا مردم سوریه را ناامید کردند و تنها گذاشتند.

عبدالمنعم قاسم الرزوق سیزده نفر از اعضای خانواده خود از جمله خواهران و فرزندانشان را در اثر فروریختن آپارتمان هایشان از دست داده می گوید اگر این ویرانی در اروپا یا یک کشور خارجی بود، همه دنیا برای نجات کشته شدگان جمع می شدند. اما اینجا، هیچ کس اهمیت نمی دهد. آواره شده ایم، هیچ کس در مورد ما نمی پرسد ، هیچ کس به فکر ما نبود و نیست. ما از ترکیه و هیچ جای دیگر چیزی دریافت نمی کنیم. ما در محاصره هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار