مشق اخلاق پهلوانی باستانی کاران نونهال بافقی در روز پدر/آغاز ساخت یکی از بزرگترین زورخانه‌های کشور در بافق

در جشنی به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر بیش از ۱۵۰ باستانی کار نونهال بافقی، بر دستان پدران خود بوسه زندند و شاخه گلی را تقدیم آنان کردند.

نوروز زاده شهردار بافق گفت: بزرگترین اجرای ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی با نونهالان زیر ۱۵ سال، در سالن تختی شهرستان انجام شد که این نونهالان در این عرصه در حال ثبت ۲ رکورد ملی هستند.

او بیان کرد: هدف از برگزاری این مراسم علاوه بر گرامیداشت ولادت امام علی (ع)، شناساندن این ورزش پهلوانی است که با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما عجین است.

نوروز زاده ادامه داد: منش پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای علاوه بر محوریت سلامت، نشاط جسمی، پرورش خصلت‌های مثبت اخلاقی و تربیت انسان وارسته و غیور را در خود دارد.

او گفت: شهرداری بافق در حمایت از این ورزش، طراحی و ساخت ۲ زورخانه را آغاز کرده است که یکی از آن‌ها در بافت تاریخی میدان خان و دیگری در مجموعه باغ ایرانی قرار دارد که یکی از بزرگترین زورخانه‌های کشور محسوب می‌شود.

شهردار بافق تصریح کرد: عملیات خرید ملک، تملک زمین و طراحی ساخت برای هر ۲ زورخانه انجام شده است و تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد ریال برای تملک زمین آن‌ها هزینه شده است.

او ادامه داد: با تخصیص اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد دیگر شاهد بهره برداری از این ۲ مجموعه هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار