استقبال یزدی‌ها از سامانه یکپارچه بهداشت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: اطلاعات بیش از ۹۰ درصد جمعیت استان در سامانه سیب ثبت شده است.

محسن میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در قالب برنامه‌ها و پروژه‌های طرح تحول نظام سلامت شکل گرفته و همه اطلاعات جمعیتی، شاخص‌های بهداشتی، تعداد خانوار‌های تحت پوشش، تعداد مراقبت‌های نوزادان، کودکان، مادران و تعداد بیماران دیابتی، فشار خون و ... بصورت الکترونیک در آن ثبت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات بیش از ۹۰ درصد جمعیت استان یزد در سامانه سیب ثبت شده، افزود: ۱۰ درصد افراد ثبت شده در سامانه سیب، سالمند هستند و خدمات بهداشتی دریافت می‌کنند.

میرزایی اظهار کرد: برخی از اطلاعات ثبت شده در سامانه یاد شده افراد غیر ایرانی هم هستند، زیرا ارائه خدمات پیشگیرانه تفاوتی بین ایرانی و غیر ایرانی وجود ندارد.

وی از همه شهروندان استان خواست به نزدیکترین مراکز جامع سلامت یا خانه بهداشت مراحعه و اطلاعات خود را در سامانه یاد شده ثبت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه سنجش قند و خون، تغذیه، کلاس‌های آموزشی شیوه زندگی سالم، مشاوره قبل ازدواج و ... را از جمله خدمات مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه‌های سلامت بیان کرد و گفت: به همه گروه‌های سنی از نوزادان تا سالمندان خدمات ارائه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.