ترکیه: به آمریکا و اروپا سفر نکنید

ترکیه از شهروندان خود خواست به دلیل افزایش اقدامات ضد اسلامی و نژادپرستانه در برخی کشور‌های غربی و آمریکا از سفر به این کشور‌ها خودداری کنند.

همزمان با افزایش تمایلات نژادپرستانه و اقدامات ضد خارجی‌ها در کشور‌های اروپایی و آمریکا، دولت ترکیه درباره سفر به این کشور‌ها هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، وزارت خارجه ترکیه شامگاه شنبه طی بیانیه‌ای به اتباع خود هشدار داد که به دلیل اقدامات ضد اسلامی و بیگانه‌ستزی، به آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی سفر نکنند.

این وزارتخانه ضمن اشاره به تظاهرات‌های گسترده در آمریکا در پی کشته‌شدن یک سیاهپوست توسط پلیس شهر ممفیس، گفت: «از سوی دیگر، مشاهده شده که حملات فیزیکی و کلامی نژادپرستانه و ضد خارجی‌ها در سراسر آمریکا افزایش یافته است».

در این بیانیه از شهروندان ترکیه‌ای خواسته شده که اگر در آمریکا هستند یا سفر غیرقابل لغوی به این کشور دارند، حتما از تظاهرات‌ها و محل تجمع مردم دوری کرده و اقدامات ایمنی را انجام دهند.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه دیگری توضیح داد که اقدامات ضد اسلامی، بیگانه‌ستیزی و نژادپرستی و همچنین تبلیغات منفی ضد آنکارا در برخی کشور‌های اروپایی افزایش یافته است.

در این بیانیه همچنین آمده است: «این تحولات که بازتاب‌دهنده ابعاد خطرناک تعصبات مذهبی و نفرت‌پراکنی در اروپا است، آشکارا نشان می‌دهد که جنبش‌های نژادپرستانه و تبعیض‌آمیز به چه سطح هشداردهنده‌ای در اروپا رسیده‌اند».

این وزارتخانه همچنین از اتباع ترکیه‌ای در کشور‌های اروپایی خواست که در صورت مواجه‌شدن با حملات یا آزار نژادپرستانه و بیگانه‌ستزی، به نیرو‌های امنیتی محلی مراجعه کنند و به دقت اخبار رسانه‌ها را برای مطلع‌شدن از وضعیت امنیتی محل زندگی خود زیر نظر داشته باشند.

دو روز پس از هتک حرمت قرآن کریم در سوئد که قبلا هم مسبوق به سابقه بود، این اقدام هتاکانه در هلند تکرار شد و اخیرا هم این اقدام موهن در دانمارک رخ داد. این اقدام با واکنش تند ترکیه و احضار سفیران کشور‌های مذکور همراه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۷:۲۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
اردوغان احمق بخاطر سرکوب کردها ب داعش پروری سعودی اسراییل و امریکا کمک کردی و منابع سوریه و چپاول کردی

کارخانه داران نساجی وبقیه صنایع سوریه میدونن شما ها دستگاهها و دزدید
خیلی حسود هستین و پیشرفت هیچ کشوری و نمیخوایین
همین تروریست گریزی از ایران نزدیک جام جهانی ممکنه زیر سر شماها باشه اونقد پست و کثیف هستی

باهمین داعش پروری ت مردم دنیا و ب اسلام بدبین کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
فقط بیاین ایران،البته با رعایت شئونات اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
درست می گه همشون ضد اسلام هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
سلام ،

باید رابطه قوی را انحصاری کرد ،
یعنی آدم بد باید تنبیه شود نه همه ،

پس در یک جمع خودمانی سخنرانی کنید و اتفاق را توضیح
دهید ، مثلا در کنفرانس خلیج فارس ،

پیمان اشراقی.
آخرین اخبار