دمشق: گزارش سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی کاملا مردود است

وزارت امور خارجه سوریه گزارش کمیته تحقیق سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی را کاملا غیر قابل قبول دانست.

وزارت امور خارجه سوریه گزارش کمیته تحقیق سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی را که دولت سوریه را به استفاده از گاز کلرین در دوما متهم کرده است کاملا مردود دانست.

به گزارش «روسیا الیوم»، وزارت امور خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که این گزارش فاقد هرگونه شواهد علمی و موضوعی است و همه ملاحظات مطرح‌شده از جانب کارشناسان و بازرسان سابق را نادیده گرفته است.

این بیانیه افزوده که این گزارش فریبکارانه برای سوریه غافلگیرکننده نبود و بار دیگر نشان داد که موضع سوریه درباره گزارش‌های سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی درست است.

دمشق تأکید کرده که به همراه بسیاری کشور‌های دیگر حاضر نیست که کمیته تحقیق نامشروع این سازمان را به رسمیت بشناسد و از همه کشور‌های عضو این پیمان خواسته که به مسئولیت خود در حفاظت از استقلال این سازمان عمل کنند.

سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی شب گذشته در ادعایی حکومت سوریه را به استفاده از گاز کلرین در حمله به دوما در سال ۲۰۱۸ متهم کرد.

در ۱۹ فروردین ماه سال ۱۳۹۷ در حالی که ارتش سوریه تروریست ها را در منطقه غوطه شرقی در تنگنا قرار داده بود، واشنگتن و متحدانش ادعا کردند نیروهای دولت اسد شهر دوما در این منطقه را با سلاح‌های شیمیایی هدف قرار داده‌ اند.

آمریکا در اقدامی مشترک با انگلیس و فرانسه و با همین بهانه واهی با ۱۰۳ فروند موشک و راکت، ۱۰ مرکز نظامی و تحقیقاتی سوریه را هدف قرار داد و خسارت هایی را به کشور و مردم سوریه وارد کرد.

اما یک سال پس از آن «ایان هندرسون» کارشناس سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی، از تحریف و دستکاری نتایج تحقیقات درباره حمله شیمیایی به دوما خبر داد و اعلام کرد که گزارش رسمی سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی درباره حمله به شهر دوما در استان ریف دمشق سوریه، با واقعیت ها منطبق نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار