بیش از یک میلیون آواره سوری در ادلب در چادر زندگی می‌کنند

بیش از یک میلیون نفر سوری که مجبور به ترک خانه و زندگی خود شده اند، در چادر‌هایی در ادلب زندگی می‌کنند.

بیش از یک میلیون نفر در چادر در شهر ادلب سوریه زندگی می‌کنند که این تقریبا برابر با یک چهارم جمعیت کل این شهر است و بیشتر آن‌هایی از خانه و زندگی خود دل کنده و آن را رها کردند زن یا کودک یا افراد سالخورده هستند که این مسئله پیدا کردن کار را غیرممکن می‌کند.

براساس گزارش تی آر تی ورلد، درگیری مداوم و ضعف زیرساخت‌ها باعث شده است پناهجویان به حال خود رها شوند. کمک‌های خارجی رو به کاهش، که عمدتا از طرف سازمان ملل است، مقداری آسایش فراهم می‌کند، ولی زمستانی سخت، مشکلی بزرگ‌تر به وجود می‌آورد.

تلاش و تقلا برای گرم ماندن در نبود چوب کافی برای سوزاندن، ساکنان این اردوگاه‌ها را مجبور کرده به سوزاندن زباله روی بیاورند که راه حلی خطرناک، ولی ضروری است و سرمای باران بیش از چیزی فقط آزاردهنده است. باران منجر به آن می‌شود که مسیر‌های خاکی و چادر‌ها به زیر آب برود که این مسئله باعث می‌شود ساکنان که باید به دنبال غذا و دیگر اقلام ضروری اولیه بگردند، خانه نشین شوند. در صورتی هم که زمین غرق آب شود، چادر‌ها به زیر آب می‌رود که به متعلقات آن‌ها آسیب می‌زند و آن‌ها را بی خانمان می‌کند.

پیش از این  خبرگزاری سوریه از بازگشت بیش از ۸۰۰ خانوار به شهر معره النعمان در حومه ادلب پس از پاکسازی این شهر و ارائه خدمات اساسی به شهروندان خبر داده بود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار