تنش‌زایی جدید آمریکا با حمایت مالی از رسانه‌های ضدسوری

واشنگتن قصد دارد کمک مالی ۱۵ میلیون دلار برای حمایت از رسانه‌های ضد سوری اختصاص دهد.

بر اساس سند رسمی که در آمریکا منتشر شد، واشنگتن قصد دارد کمک مالی ۱۵ میلیون دلاری به رسانه‌های مستقل در سوریه ارائه کند تا امکان دسترسی سوری‌ها به اطلاعات دقیق فراهم شود. آمریکا از این اقدام چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

به گزارش المیادین، آمریکا قصد دارد بسته جدید کمک‌های مالی را در اختیار کسانی قرار دهد که بر اساس استاندارد‌های آمریکایی، رسانه مستقل محسوب شوند. بر اساس اعلام پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، تا شانزدهم ماه فوریه آینده این طرح ادامه خواهد داشت.

مصطفی المقداد، روزنامه‌نگار سوری گفت: هیئت تحریر الشام که همان جبهه النصره و القاعده است، نخستین طرفی است که این دعوت را دریافت کرد، زیرا به دنبال تامین مالی برای تحرکاتش است. یونسکو هم عناصر مسلحی را که تروریست هستند و اندیشه‌های تکفیری دارند و به طور مستمر نفرت پراکنی می‌کنند، روزنامه نگار مستقل معرفی کرده است.

اطلاعیه‌ای که وزارت امور خارجه آمریکا در ۳۰ صفحه مفصل منتشر کرد، شامل چند گام از جمله تضمین دسترسی سوری‌ها به اطلاعات بیطرفانه و دقیق، گسترش استفاده از ابزار‌های دیجیتال، توسعه پایگاه‌های اینترنتی، مبارزه با اطلاعات گمراه کننده‌ای که سازمان‌های تروریستی و طرف‌های خبیث منتشر می‌کنند، است و تمرکز ویژه بر زنان و جوانان دارد و به مسایل جنسیتی به عنوان اولویت راهبردی می‌پردازد.

مصطفی المقداد روزنامه‌نگار سوری در این خصوص گفت: آمریکا همچنان در برابر تحولاتی در منطقه قرار دارد که در مسیر احقاق حقوق سوریه است و واشنگتن تلاش می‌کند در مسیر آن‌ها مانع ایجاد کند. آمریکا برای تحقق این هدف، از پرداخت پول استفاده می‌کند.

دمشق که از انتشار خبر‌های گمراه کننده و تحریک افکار عمومی در رسانه‌ها، در طول ۱۰ سال گذشته متحمل رنج‌های زیادی شده است، برنامه جدید آمریکا را بیانگر اصرار واشنگتن بر فریب افکار عمومی می‌داند که ادامه هجمه علیه سوریه را نشان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار