تحریم روسیه و حمایت از اوکراین محور اصلی نشست گروه ۷

ژاپن، حمایت از اوکراین و تحریم روسیه را محور‌های اصلی مذاکرات سران ۷ کشور صنعتی جهان اعلام کرد.

نشست آتی سران گروه ۷ با محوریت جنگ اوکراین و مقابله با روسیه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ماساتو کاندا، دیپلمات ارشد ژاپنی اعلام کرد انتظار می‌رود بررسی حمله روسیه به اوکراین محور اصلی نشست آتی سران هفت اقتصاد بزرگ جهان باشد. در این نشست که به ریاست ژاپن برگزار خواهد شد تحریم روسیه و حمایت از اوکراین اولویت اصلی مذاکرات خواهد بود.

گرچه کاندا بر اهمیت اتحاد میان اعضای گروه ۷ بر روی ایستادگی در مقابل روسیه تاکید دارد، اما برخی تحلیلگران بر این باورند رویکرد این کشور‌ها در تحریم روسیه متفاوت است، به ویژه آنکه اکنون اتحادیه اروپا با تحریم روسیه خود را از منابع انرژی ارزان قیمت این کشور محروم کرده است.

این مقام ژاپنی که خود معاون وزیر اقتصاد ژاپن در امور بین الملل است با ارائه لیستی از چالش‌های گروه ۷ در سال جاری میلادی خاطر نشان کرد: همزمان با مخاطرات متنوعی که اقتصاد جهان با آن دست به گریبان است، ما باید پاسخ فوری و مناسب به خطر رکود اقتصادی، بی ثباتی در بازار‌های مالی، تحریم‌های روسیه، نگرانی‌ها پیرامون انرژی و غذا، و مشکلات استقراض کشور‌های با درآمد پایین بدهیم.

کاندا از همکاری ژاپن با سری لانکا که اکنون با بدترین بحران اقتصادی خود طی ۷۰ سال گذشته روبه روست خبر داد. به طور مجزا، توکیو در حال کار بر روی یک توافق اقتصادی منطقه‌ای به منظور مقابله با بحران‌های مالی و بلایای طبیعی در آینده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
دو کشور آلمان و ژاپن نقش دلالی یا پوشش دشمنی آمریکا با ایران و روسیه را بازی می‌کنند حال چه وعده ای آمریکا به این دو کشور داده بمانداما یقینا این دو بدبخترین کشور در صد سال اخیر و برده حلقه به گوش آمریکا میباشند وباید تاوان شکست از آمریکا را بدهند
آخرین اخبار