افزایش ۴۹ درصدی صادرات تسلیحاتی آمریکا در سال ۲۰۲۲

بنابر اعلام وزارت امور خارجه آمریکا صادرات تسلیحاتی این کشور در سال ۲۰۲۲ بیش از ۴۹ درصد افزایش داشته و به ۲۰۵.۶ میلیارد دلار رسیده است.

وزارت امور خارجه آمریکا امروز چهارشنبه اعلام کرد فروش تجهیزات نظامی آمریکا به دولت‌های خارجی در سال گذشته مالی ۴۹ درصد افزایش یافته و به ۲۰۵.۶ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش رویترز، بخشی از فروش تایید شده تجهیزات نظامی آمریکا در سال مالی ۲۰۲۲ شامل ۱۳.۹ میلیارد دلار جنگنده اف- ۱۵ (F-۱۵ID) به اندونزی، ۶.۹ میلیارد دلار کشتی‌های «مولتی میشن» (Multi-Mission Surface Combatant) به یونان و ۶ میلیارد دلار تانک آبرامز (M۱A۲ Abrams) به لهستان بود.

شرکت جنرال داینامیکس (GD.N) تانک آبرامز، بوئینگ (BA.N) جت F-۱۵ و شرکت لاکهید مارتین (LMT.N) کشتی‌ها را می‌سازد.

دو روش عمده برای خرید تسلیحات توسط دولت‌های خارجی از شرکت‌های آمریکایی وجود دارد: فروش مستقیم تجاری با مذاکره بین دولت و یک شرکت، و فروش نظامی خارجی که در آن یک دولت خارجی معمولاً با یک مقام وزارت دفاع در سفارت آمریکا در پایتخت خود تماس می‌گیرد که هر دو نیاز به تایید دولت آمریکا دارند.

فروش مستقیم نظامی توسط شرکت‌های آمریکایی از ۱۰۳ میلیارد دلار در سال مالی ۲۰۲۱ با ۴۸.۶ درصد افزایش به ۱۵۳.۷ میلیارد دلار در سال مالی ۲۰۲۲ رسیده است، در حالی که فروش برنامه ریزی شده از طریق دولت آمریکا از ۳۴.۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ به ۵۱.۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ رسیده که معادل ۴۹.۱ درصد افزایش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
آمریکای مدت به بهانه جنگ و حمایت مثل عربستان از اونها درجهت منافعشان استفاده کرد بغدبی خیال اوکراین میشه گر چه الان هم نه دلش به حال اوکراین و نه زنان و کودکان افراد بی گناه میسوزه بیشتر به فکر این هستند درتقسیم غنایم از اوکراین جا نمونند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
جالبه که اگر آمریکاییهای تروریست و دزد شعله جنگ را با صادرات تسلیحات نظامی در کشورهای دیگر روشن نگه دارند از نظر سازمانهای بین المللی هیچ اشکالی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
خدا لعند کنه شیطان رو که داره تمام ذخایر دنیا که برای ساختن سد و خونه و تراکتور و کمباین و کامیون و اتوبوس و قطار و بقیه است رو تو جنگ اوکراین حروم میکنه
آخرین اخبار