رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا؛ دنباله‌روی نانسی پلوسی در جنجال‌آفرینی

پس از سفر نانسی پلوسی به تایوان که تنش‌ها را به شدت افزایش داد، برخی منابع از قصد رئیس جدید مجلس نمایندگان برای سفر به تایوان خبر داده اند.

رسانه‌ها می‌گویند پنتاگون در حال آماده شدن برای سفر کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان ظرف چند ماه آینده است.

به گزارش اسپوتنیک، مک کارتی قصد دارد راه نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا را دنبال کند. منابع آگاه به یک وب سایت رسانه‌ای آمریکایی گفتند که مک کارتی در بهار امسال به تایوان که چین همچنان آن را به عنوان بخشی ازخاک خود می‌شناسد، سفر خواهد کرد.

مک کارتی دو هفته پیش به عنوان رئیس مجلس نمایندگان انتخاب شد. وی که به سختی توانست آرای لازم برای ریاست را به دست بیاورد، در یکی از اولین اقدامات خود، کمیته‌ای در مورد «رقابت استراتژیک بین آمریکا و حزب کمونیست چین» تشکیل داد. مایکل مک کال، نماینده تگزاس در این خصوص می‌گوید: «این نهاد جدید فرصتی برای دموکرات‌های مجلس نمایندگان است تا در نهایت به تلاش‌های دو حزبی برای مقابله با حزب کمونیست چین بپیوندند».

سفر پلوسی به تایوان در مردادماه امسال، جنجال‌های بسیاری به دنبال داشت. چین نیرو‌های زمینی، دریایی و هوایی زیادی را بسیج کرد و این اقدام نگرانی نسبت به درگرفتن جنگ بین دو کشور را تشدید کرد. پکن پلوسی را تحریم کرد و واشنگتن در مقابل تجارت با چین در زمینه ریزتراشه‌های کامپیوتری محدود کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار