رزمایش هوایی تایوان در هماهنگی با ناتو

تایوان از برگزاری رزمایش هوایی در هماهنگی با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی خبر داد.

تایوان که رزمایشی هوایی را با هدف آزمودن توان دفاعی خود آغاز کرده است، از هماهنگی با ناتو در خصوص این رزمایش خبر داد و اعلام کرد هدف این رزمایش هوایی که دو روز طول خواهد کشید، آماده سازی برای مقابله با هر گونه حمله به این جزیره است و همه جنگنده‌های تایوان در حالت آماده باش دائمی هستند.

به نقل از المیادین، یکی از مقامات ارشد نظامی تایوان درباره این رزمایش گفت: در خصوص تشدید تحرکات نیروی هوایی چین باید بگویم همه پایگاه‌های هوایی تایوان در حالت آماده باش دائمی قرار دارند تا با هر خطر احتمالی مقابله کنند. من مطمئنم یگان‌های هوایی تایوان به مأموریت‌های خود ادامه می‌دهند تا فرزندان وطن بتوانند سال جدید را جشن بگیرند.

چین، تایوان را جزو قلمرو چین می‌داند که در صورت لزوم باید با تحت کنترل پکن قرار بگیرد. سفر چند سیاستمدار خارجی در ماه‌های اخیر به تایوان، از جمله نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا و بسیاری از سیاستمداران اتحادیه اروپا، به نمایش قدرت نظامی چین و تایوان دامن زدند.

این هفته، ارتش تایوان در حال برگزاری رزمایش‌هایی است که هدف آن اطمینان دادن به مردم درباره توانایی برای مقابله با تهدیدات چین در آستانه تعطیلات سال نو در این ماه است. این مقام چینی در ادامه گفت: «ما از کشور‌های مربوطه می‌خواهیم ارسال علامت‌های اشتباه به نیرو‌های جدایی طلب تایوان را متوقف کنند و به بازی با آتش در خصوص مسئله تایوان پایان دهند.»

چین به دیدار‌های خارجی از تایوان با برگزاری رزمایش‌های گسترده نظامی واکنش نشان داده است. برخی افراد این رزمایش‌ها را تمرین برای محاصره یا حمله به تایوان می‌دانند. پکن، هواپیما‌ها و کشتی‌های جنگی را تقریباً همه روزه به طرف تایوان اعزام می‌کند. این هواپیما و کشتی‌ها از یک خط ۱۶۰ کیلومتری که تنگه تایوان را بین دو طرف‌ها تقسیم می‌کند عبور می‌کنند. چین در پایان دسامبر، تعداد بی سابقه ۷۱ فروند هواپیما و هفت کشتی را به نزدیکی تایوان فرستاد.

این جزیره فقط ۱۴ شریک دیپلماتیک رسمی دارد. در عین حال، تایوان روابط غیر رسمی مستحکم با آمریکا متحد اصلی خود و بیش از ۱۰۰ کشور در سراسر جهان را حفظ کرده است.

برچسب ها: تایوان ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۲ دی ۱۴۰۱
چین باید به آغوش مادر خود یعنی تایوان برگردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۲ دی ۱۴۰۱
حاجی چطوری توی مادرش جا شده بوده فکر کنم چپه گرفتی نقشتو
آخرین اخبار