پارلمان اروپا قطعنامه ضد ایرانی را تصویب کرد

پارلمان اروپا در اقدامی مداخله جویانه و ضد ایرانی قطعنامه ای را علیه کشورمان با متمم تروریستی خواندن سپاه پاسداران به تصویب رساند.

پارلمان اروپا در اقدامی مداخله جویانه و ضد ایرانی قطعنامه ای با عنوان «پاسخ به اعتراضات واعدام ها در ایران» را علیه کشورمان با متمم تروریستی خواندن سپاه پاسداران به تصویب رساند.

متمم پیشنهادی مربوط به درج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست سازمان های به اصطلاح تروریستی اتحادیه اروپا که دیروز به رای گیری گذاشته شده بود در قالب این قطعنامه به تصویب رسید.

اتحادیه اروپا با اتهام زنی علیه مقامات کشورمان،‌ در این قطعنامه خواستار تحریم رئیس جمهور و دادستان کل ایران شد.

پارلمان اروپا این قدرت را ندارد که اتحادیه اروپا را مجبور کند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فهرست سازمان های تروریستی خود اضافه کند اما این پیشنهاد در متن مندرج در اصلاحیه قطعنامه ای که از سوی آنا فوتیگا، قانونگذار محافظه کار لهستانی ارائه شد،‌ درج شده است.

به موجب این قطعنامه عضویت در سپاه از سوی اتحادیه اروپا به عنوان تخلفی جنایی در نظر گرفته خواهد شد و هر گونه دارایی های آن در قلمرو این اتحادیه مسدود خواهد شد. همچنین سپاه قادر به دریافت وجوه از شهروندان یا شرکت ها در اتحادیه اروپا نخواهد بود.

یادآور می شود تصمیمات پارلمان اروپا پیشنهادی و غیر الزام آور محسوب شده و در حکم درخواست هستند و تصمیم گیری نهایی بر عهده شورای اروپا است.

در این قطعنامه برخلاف برخی ادعاها و متن پیشنهادی، درخواست تعلیق مذاکرات برجام مطرح نشده است.

ستاد کل نیرو‌های مسلح در بیانیه‌ای اقدام مذبوحانه پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست آنچه که «سازمان‌های تروریستی» نامیده است را قویاً محکوم و نسبت به عواقب آن هشدار داد.

احمد وحیدی، وزیر کشورمان دیروز در این خصوص گفت: سپاه پاسداران بیشترین مبارزه با تروریسم را داشته است، اما از سوی جریان‌هایی که از تروریسم حمایت می‌کنند، تهدید می‌شود. طرح پارلمان اروپا برای تروریستی اعلام کردن سپاه، هیچ نگرانی ندارد و سپاه با قدرت به راه خود ادامه خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۳۰ دی ۱۴۰۱
درود خدا بر سپاه و سپاهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۳ ۳۰ دی ۱۴۰۱
سفیر انگلیس رو اخراج کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۲ ۳۰ دی ۱۴۰۱
اینقدر منفعلانه عمل کردین همه واسه ایران شاخ شدن. از کشورهای عربی بگیر تا چین و کره و جمهوری آذربایجان و حالا اتحادیه اروپا. کجا رفته اقتدار و غرور ایران؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۳۰ دی ۱۴۰۱
حالا ناتو را جز تروریستها قرار بدهند کی گوش میده فعلا زون کردند روی ایران خدا رو شکر سپاه ما این قدر قوی شده که دارند می سوزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۹ دی ۱۴۰۱
بایدناتوروجزلیستهای تروریستی قراربده ایران
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۳:۱۲ ۳۰ دی ۱۴۰۱
نه خواهشا این کار را نکنید // گناه دارن // بد بخت میشن
Canada
ناشناس
۱۸:۵۷ ۲۹ دی ۱۴۰۱
مرگ بر پوتین و آل پوتین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۹ دی ۱۴۰۱
مرگ برآل سقوط وانگلیس وآمریکا واسرائیل واروپاییهای وحشی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۲۲ ۲۹ دی ۱۴۰۱
تابوت برجام پر از میخ شده
غربی ها به تزلزل سیاسی افتاده اند
ومنفعلانه عمل می کنند ورفتارشان مذبوحانه
و ازشدت ضعف وتحقیر دوگانگی وخشمشان
را نمی توانند کنترل کنند ودچار شکست سیاسی شده وکوس رسوایی و ذلیل شدنشان بلند شده.
ایران درمسیر درستی است وثبات کامل دارد
وهدفش مشخص است و دقیق
هیچ کسی به عقب حرکت نمی کند
ودر جای خود هم توقفی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۹ دی ۱۴۰۱
اینجا است که روشن میشه کی وطن دوسته و کی وطن فروش. یک عده دوتابعیتی مورد حمایت انگلیس و آمریکا و صهیونیست از مسئولین تا هنرمندان و ورزشکاران مورد حمایت اند ولی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رو به عنوان تروریست مطرح میکنند و پاسداران ما نمیتونند به اروپا و آمریکا سفر کنند. دقیقاً باید از خودمون بپرسیم چه کسی برای ایران مفیده و چه کسی مضر؟ کسی که منافعی در کشورهای اروپایی و آمریکایی نداره یا کسانی که قسم میخورند به دشمنان ایران خدمت کنند و از این طریق اقامت میگیرند. نفرین تمام ایرانی ها به وطن فروشان خائن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۹ دی ۱۴۰۱
ایول دمت گرم
آخرین اخبار