محصولات کشاورزی روسیه از لیست تحریم‌های آمریکا خارج شد

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد از این پس هیچ تحریمی علیه محصولات کشاورزی روسیه اعمال نمی‌شود.

وزارت خزانه داری آمریکا در مجوز عمومی ۶C مربوط به این وزارتخانه اعلام کرد تحریم‌های آمریکا علیه روسیه از این پس در مورد محصولات کشاورزی و آزمایشات بالینی اعمال نخواهد شد.

بنابر اعلام این وزارتخانه، این سند با مجوز ۶B که در جولای ۲۰۲۲ منتشر شده است، جایگزین می‌شود. این اسناد جدید تفاوت‌های خاصی نسبت به نسخه قبلی دارد.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد، معاملات مربوط به (۱) تولید، ساخت، فروش، حمل و نقل یا تهیه کالا‌های کشاورزی، تجهیزات کشاورزی، دارو، تجهیزات پزشکی، قطعات و قطعات جایگزین برای تجهیزات پزشکی، یا به روزرسانی نرم افزار‌های دستگاه‌های پزشکی؛ (۲) پیشگیری، تشخیص یا درمان کرونا (از جمله تحقیقات یا مطالعات بالینی مربوط به کرونا)؛ یا (۳) آزمایشات بالینی و سایر فعالیت‌های تحقیقاتی پزشکی مجاز هستند.

بر اساس این گزارش، مدت اجرایی مجوز ۶C مشخص نشده است.

پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مورد تشدید بحران غذایی در جهان در صورت ادامه تحریم‌ها علیه این کشور هشدار داده و گفته بود: اقدامات آمریکا به طور اجتناب‌ناپذیری کمبود مواد غذایی را در فقیرترین مناطق جهان تشدید، موج‌های جدیدی از مهاجرت را تحریک و به طور کلی قیمت موادغذایی را حتی بیشتر می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۲:۰۰ ۲۹ دی ۱۴۰۱
امریکا و اروپا از نظر محصولات کشاورزی از سوی روسیه تا ابد تحریم هستند.
آخرین اخبار