اعتصاب‌ها در انگلیس در هفته جاری تشدید می‌شود

با پیوستن معلمان انگلیسی به اعتصاب‌ها، پیش‌بینی می‌شود اعتصاب‌ها در هفته جاری در این کشور گسترده‌تر شود.

در حالی‌که معلمان انگلیسی اعلام کردند به پرستاران و دیگر مشاغل این کشور در اعتصاب‌ها ملحق خواهند شد، پیش‌بینی می‌شود هفته جاری در انگلیس با تشدید اعتصاب‌ها مواجه شویم.

به گزارش یورونیوز، پرستاران انگلیسی هشدار دادند که حجم اعتصاب‌های خود را در ماه آینده میلادی دو برابر می‌کنند و معلم‌ها هم به پیروی از آن‌ها دست به اقدام خواهند زد، این در حالی است که در چند ماه گذشته اعتصاب‌ها در این کشور روندی صعودی داشته است.

دولت انگلیس به نخست‌وزیری «ریشی سوناک» در حال حاضر با تعیین قیمت دستمزد برای کارکنان بخش ریلی و راه‌آهن این کشور دست‌وپنجه نرم می‌کند، کارمندان این بخش نسبت به افزایش کم حقوق در مقابل روند تنپد افزایش قیمت‌ها اعتراض دارند.

چنانچه معلم‌ها روز دوشنبه به اعتصاب ملحق شوند، اختلالی که میلیون‌ها نفر در ۶ ماه گذشته آن را تجربه کردند بیش از پیش خواهد شد، در طول این مدت بخش حمل‌ونقل انگلیس فلج شده و کارمندان آمبولانس‌ها در دو تاریخ متفاوت از پاسخ به تماس‌ها خودداری کردند.

وزیر حمل‌ونقل این کشور در مصاحبه با نشریه ساندی تایمز گفت که اکر معلم‌ها اعتصاب کنند، عواقب جبران‌ناپذیر و پشیمانی به همراه خواهد داشت.

در حال حاضر کشور‌های اروپایی در چندماه گذشته دست به تحریم روسیه به بهانه حملات به اوکراین زده‌اند، روسیه هم در مقابل از صادرات انرژی خود کاسته و باعث شده است که این کشور‌ها و در رأس آن‌ها انگلیس با افزایش قیمت انرژی و کمبود سوخت و گاز مواجه شوند، از همین روی تورم بالای ۱۰ درصد در انگلیس گزارش شده و دولت این کشور می‌گوید توان افزایش دستمزد‌ها را ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار