تلاش وزرای دولت انگلیس برای پایان دادن به اعتصاب‌ها

وزیران دولت انگلیس در تلاشند با سران اتحادیه‌ها بر سر پایان دادن به اعتصاب‌ها دیدار کنند.

وزیران دولت انگلیس قصد دارند امروز (دوشنبه) نشستی با رهبران اتحادیه‌های مختلف در این کشور داشته باشند تا به اعتصاب‌های بخش بهداشت و حمل ونقل پایان دهند.

به گزارش رویترز، این اعتصاب‌ها به دلیل درخواست کارمندان برای حقوق بیشتر انجام می‌شود، در حال حاضر افزایش دستمزد‌ها هم نتوانسته جوابگوی تورم بالا در این کشور باشد، تورم در انگلیس اکنون در بالاترین میزان ۴۰ سال گذشته قرار دارد. پرستاران، کارکنان آمبولانس و کارگران راه آهن و همچنین معلمان از جمله کارمندانی هستند که به خیابان‌ها آمده و دست به اعتصاب زده‌اند.

دولت اکنون از اتحادیه‌ها خواسته تا اعتصاب را در حین نشست امروز و مذاکره کنار بگذارند، و گفته که افزایش دستمزد مطابق با تورم تنها باعث افزایش بیشتر قیمت‌ها و افزایش بیشتر نرخ‌های بهره و پرداخت‌های وام مسکن می‌شود.

«ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس، روز گذشته اعلام کرد قصد دارد برای افزایش دستمزد پرستاران بحث کند، پرستاران می‌خواهند بار دیگر در تاریخ‌های ۱۸ و ۱۹ ژانویه اعتصاب کنند، آن‌ها در دسامبر هم دو روز دست از کار کشیدند.

اتحادیه‌ها اعلام کردند تنها در صورتی دست از اعتصاب خواهند کشید که پیشنهادی برای حل اختلاف حقوق در امسال ارائه شود، اما دولت در نظر دارد پیشنهاد‌های خود را برای سال آینده در نشست امروز مطرح کند.

این درحالیست که تورم مهار نشدنی، افزایش بهای مواد غذایی و انرژی، کمبود گاز و برق و قطع آب ناشی از آن، همه و همه مردم انگلیس را که از رفاه همیشگی خود محروم شده‌اند، به اعتراض و اعتصاب کشانده است. از مراکز درمانی تا کارکنان اداره پست، وکلای دادگستری، آتش‌نشان‌ها، هزاران نفر از کارکنان بخش‌های عمومی انگلیس قصد دارند تا در اعتراض به وضع موجود طی هفته‌های آینده دست از کار بکشند.

شاخص نرخ تورم در انگلیس براساس تازه‌ترین گزارش اداره آمار ملی این کشور از محدوده ۲ به ۱۰.۷ درصد رسیده و کشور به گفته رئیس بانک مرکزی وارد یک دوره طولانی رکود اقتصادی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار