پاشینیان: به دنبال اضافه کردن یک نیروی نظامی «چند ملیتی» هستیم

نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد اگر صلح‌بانان روسی نتوانند از غیرنظامیان محافظت کنند ایروان از نیروهای نظامی «چند ملیتی» استفاده خواهد کرد.

«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان، روز سه‌شنبه گفت که ایروان ممکن است به دنبال اضافه کردن یک نیروی نظامی «چند ملیتی» باشد، اگر صلح‌بانان روسی نتوانند از غیرنظامیان در مرز با آذربایجان محافظت کنند.

به گزارش آرتی، پاشینیان گفت که این تصمیم باید تا سال ۲۰۲۵ گرفته شود، زمانی که قرارداد حفظ صلح روسیه و ارمنستان به پایان می‌رسد.

نخست‌وزیر ارمنستان همچنین تأکید کرد که منظور از سخنان وی انتقاد از نظامیان روس نیست و افزود: «ما از نیرو‌های حافظ صلح روسی انتقاد نمی‌کنیم، اما نسبت به فعالیت آن‌ها ابراز نگرانی می‌کنیم و این نگرانی ریشه دیرینه دارد.»

پاشینیان پیش از این نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که دولت او پاسخی از آذربایجان در مورد توافقنامه صلح پیشنهادی دریافت نکرده است.

پاشینیان اظهار داشت که کشورش مایل به امضای پیمان صلح است و فعالانه در راستای این هدف تلاش می‌کند. با این حال، وی بر اهمیت حصول اطمینان از رعایت سند حل‌وفصل مناقشه قره باغ تأکید کرد.

«الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان نیز روز گذشته (سه‌شنبه) با انتقاد از فرانسه در موضوع جنگ قره باغ، گفت: «فرانسه باید بابت اتهاماتی که علیه آذربایجان در جریان جنگ ۲۰۲۰ قره باغ مطرح کرده است، عذرخواهی کند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۱ دی ۱۴۰۱
هر غلطی میخواد کنه بکنه همیشه حق و عدالت پیروز هست
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۰۸:۵۹ ۲۱ دی ۱۴۰۱
ای علی اف مزدور صهیونیسم و ناتو و ترکیه و انگلیس/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۱ دی ۱۴۰۱
مزدور اون کسیه که داره طرفداری میکنه از کشوری که عین اسرائیل سرزمین های اسلامی را با قتل عام کردن مردم اون منطقه اشغال کرده.. مزدور تو و امثال تو هستی که دربرابر عدالت ایستاده ای و به ناحق از یک متجاوز دفاع میکنی متجاوزی که حتی به مردم و غیر نظامیان قره باغ رحم نکرد و همه را قتل عام کرد
آخرین اخبار