پاشینیان: ارمنستان آماده حل و فصل مناقشه قره باغ است

نخست وزیر ارمنستان از آمادگی ایروان برای حل و فصل مناقشه قره باغ خبر داد.

نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان، امروز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که دولت او پاسخی از آذربایجان در مورد توافقنامه صلح پیشنهادی دریافت نکرده است.

پاشینیان اظهار داشت که کشورش مایل به امضای پیمان صلح است و فعالانه در راستای این هدف تلاش می‌کند. با این حال، وی بر اهمیت حصول اطمینان از رعایت سند حل و فصل مناقشه قره باغ تاکید کرد.

نخست وزیر ارمنستان همچنین گفت که توافق فعلی که در ۹ نوامبر منعقد شد، اجرا نمی‌شود. وی افزود که ارمنستان آماده امضای سندی برای حل بحران در چارچوبی است که قبلاً توسط مسکو پیشنهاد شده بود.

پیشتر، نخست‌وزیر ارمنستان از جامعه بین‌المللی خواسته بود تا کمیته‌ای به قره باغ برای نظارت بر اوضاع لاچین بفرستند.

نیرو‌های جمهوری آذربایجان در ماه‌های مارس و اوت مناطق بیشتری در قره باغ کوهستانی از جمله مواضع راهبردی کوهستانی را تصرف کردند. در ماه سپتامبر هم نیرو‌های باکو سرزمین‌هایی را در داخل ارمنستان تصرف کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۱ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
تصرف کردند یا آزاد کردند حالا بعداز آزاد شدن کامل خاک و باز شدن کریدور زنگه زور الهام علی اف از ارمنستان غرامت جنگی میگیرد یا پول یا زنگه زور رو کامل میگیرد اگه حامیان ارمنستان بخواهند بجای ارمنستان غرامت جنگی بپردازند آذربایجان همون پول رو به گلوله تبدیل میکند و اون کشور رو خواهد زد و این دلسوزانه یا هر طور حساب کنید یک واقعیت است شما با این حرفهاتون فقط خودتون و نیت درونتون رو به نمایش میزارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۱ دی ۱۴۰۱
چه صلح نامه ای 30 سال پیش یه کشوری تحت حمایت ابرقدرت‌های مسیحی به قسمتی از یک کشور مسلمان تازه استقلال یافته یورش برده باقتل عام 200 هزار نفر مردم بیگناه که بیشترشون زن و کودک بودن آن منطقه را اشغال کرده بود حالا آن کشور بعد30 سال سرزمین اشغال شده خودشو پس گرفته... تموم شد رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۰ دی ۱۴۰۱
نصف نصف
آخرین اخبار