دعوت پوتین از علی اف و پاشینیان برای سفر به روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد پوتین سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان را برای گفتگو درباره تنش‌های اخیر به مسکو دعوت کرده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تایید کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان دعوت کرده تا ضمن سفر به مسکو درباره تنش‌های اخیر بین ایروان و باکو گفتگو کنند.

او گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان را به روسیه دعوت کرد، تا در قالب نشست سه جانبه در باره مجموعه‌ای از موضوعات گفتگو کنند..

زاخارووا با اشاره به اینکه غرب تلاش می‌کند شرایط در اوکراین را به دیگر مناطق انتقال دهد، تاکید کرد مسکو نگران اوضاع در منطقه است.

دور جدید درگیری‌ها در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان حدود یک ماه پیش آغاز شد و طرفین یکدیگر را به آغاز آن متهم کردند.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان که سه دهه است بر سر منطقه مورد مناقشه ناگورنو قره باغ درگیر هستند، سه شنبه گذشته بر سر پیمان صلح به توافق رسیدند.

مذاکرات بین دو کشور برای عادی‌سازی روابط میانشان با میانجیگری ترکیه آغاز شده، اما تاکنون به نتیجه نرسیده است. همچنین این مذاکرات به شدت مورد انتقاد مردم ارمنستان قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
روسیه در این شرايط جهان.برای اینکه سیاست آمریکا را خنثی کند باید آذربایجان و ارمنستان و دیگر سرزمین هایی که در فرارداد ترکمنچای و گلستان بزور گرفت.به ایران باز گرداند. تا این مناقشه آذربایجان و ارمنستان تمام شود.درغیراینصورت ایران خودش باز پس بگیرد.
آخرین اخبار