اتحادیه اروپا هیأتی را برای ترسیم مرز‌ها به ارمنستان و جمهوری آذربایجان می‌فرستد

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد یک هیأت غیرنظامی را برای اعتمادسازی و کمک به کمیسیون‌های مرزی به مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان می‌فرستد.

بر اساس بیانیه مشترکی که پس از گفتگو‌های نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و شارل میشل، رئیس شورای اروپا صادر شد، ماموریت ترسیم مرز‌ها با حضور هیات اتحادیه اروپا در ماه اکتبر آغاز شده و حداکثر دو ماه طول خواهد کشید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این بیانیه آمده است: «توافقنامه‌ای از سوی ارمنستان برای تسهیل ماموریت غیرنظامی اتحادیه اروپا در مرز با آذربایجان وجود داشت. جمهوری آذربایجان موافقت کرد تا آنجایی که به آن مربوط می‌شود با این ماموریت همکاری کند. هدف این ماموریت اعتمادسازی و کمک به کمیسیون‌های مرزی خواهد بود».

پاشینیان، علی اف، مکرون و میشل در حاشیه اولین گردهمایی «جامعه سیاسی اروپا» در پراگ با یکدیگر دیدار کردند. آن‌ها همچنین تاکید کردند که ارمنستان و جمهوری آذربایجان پایبندی خود را به منشور سازمان ملل اعلام کرده و هر دو تمامیت ارضی و حاکمیت یکدیگر را به رسمیت می‌شناسند.

صبح امروز هم، رئیس جمهوری جمهوری آذربایجان در یک کنفرانس خبری از احتمال حصول توافق صلح بین باکو و ایروان تا پایان سال ۲۰۲۲ خبر داد.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان  درگیر مناقشات ارضی ده‌ها ساله بر سر منطقه کوهستانی قره‌باغ هستند. ماه گذشته، حداقل ۲۸۶ نفر از هر دو طرف در درگیری‌ها کشته شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار