علی‌اف: فرانسه باید به خاطر اتهاماتش عذرخواهی کند

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان خواستار عذرخواهی فرانسه به دلیل وارد کردن اتهامات علیه باکو در جریان جنگ قره باغ، شده است.

«الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان امروز (سه‌شنبه) با انتقاد از فرانسه در موضوع جنگ قره باغ، گفت: «فرانسه باید بابت اتهاماتی که علیه آذربایجان در جریان جنگ ۲۰۲۰ قره باغ مطرح کرده است، عذرخواهی کند.»

در همین حال «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که دولت او پاسخی از آذربایجان در مورد توافقنامه صلح پیشنهادی دریافت نکرده است.

پاشینیان اظهار داشت که کشورش مایل به امضای پیمان صلح است و فعالانه در راستای این هدف تلاش می‌کند. با این حال، وی بر اهمیت حصول اطمینان از رعایت سند حل و فصل مناقشه قره باغ تأکید کرد.

پیش از این گروه بین‌المللی بحران با بیان این که ارمنستان و آذربایجان به سمت رویارویی جدید پیش می‌روند افزود موازنه بیشتر به نفع آذربایجان تغییر کرده است.

نیرو‌های جمهوری آذربایجان در ماه‌های مارس و اوت مناطق بیشتری در قره باغ کوهستانی از جمله مواضع راهبردی کوهستانی را تصرف کردند. در ماه سپتامبر هم نیرو‌های باکو سرزمین‌هایی را در داخل ارمنستان تصرف کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۱ دی ۱۴۰۱
ای بابا آقای علی‌اف مگر شما انتظاری غیر از این داشتید فرانسه - مکرون نوچه و نوکر آمریکا همیشه درحال وارد کردن اتهامات دروغین و ساختگی به کشورهای دیگر است.
آخرین اخبار