وزارت خارجه آمریکا نوشتن نام ترکیه را به شکل جدید آن تصویب کرد

وزارت خارجه آمریکا می‌گوید بنا به درخواست آنکارا، از امروز در ارتباطات دیپلماتیک با ترکیه از املای جدید آن (Türkiye) استفاده خواهد کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید با درخواست دولت ترکیه برای تغییر صورت نوشتاری نام این کشور موافقت کرده و از این پس Turkey را به صورت Türkiye خواهد نوشت.

به گزارش گاردین، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد سفارت ترکیه درخواست کرده که از این املا در ارتباطات بین دو کشور استفاده شود؛ بنابراین در بیشتر زمینه‌های رسمی دیپلماتیک و دوجانبه از املای جدید استفاده خواهد شد.

با این حال ند پرایس می‌گوید املای پیشین ممنوع نخواهد شد زیر مردم آمریکا با صورت نوشتاری پیشین آشنایی بیشتری دارند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه سال ۲۰۲۱ دستور استفاده از املای Türkiye را در زبان‌هایی که خط لاتین دارند، صادر کرد. Turkey در انگلیسی به معنای «بوقلمون» است و ترکیه مدت‌هاست از کاریکاتور‌ها و دیگر ارجاعاتی که نام کشور را با این پرنده مرتبط می‌کند، ناراحت است.

در میان سایر کشور‌های انگلیسی زبان، وب سایت‌های سفارت استرالیا، کانادا، هند و نیوزلند در ترکیه، نام این کشور را به شکل جدید آن می‌نویسند. این در حالی است که سفارت‌های انگلیس، ایرلند و آفریقای جنوبی هنوز املای قبلی را استفاده می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۶ دی ۱۴۰۱
ترکیه طرف ماست
آخرین اخبار