طلب بیش از ۲۰۰ میلیاردی علوم پزشکی زنجان از تامین اجتماعی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: این دانشگاه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از بیمه تامین اجتماعی طلب دارد.

بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در صورت پرداخت این میزان طلب، امیدواریم بتوانیم در بهبود شرایط بخش‌های درمانی استان گامی برداریم و در این میان پرداختی‌های بیمه سلامت در استان به روز است.

وی به تحت‌الشعاع بودن ساختار‌های بهداشتی و درمانی استان زنجان طی ۲ سال شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: در این دوران بسیاری از بخش‌های بستری و اتاق‌های عمل مراکز درمانی استان تعطیل شدند و عملاً بیمارستان‌های استان، به کرونایی‌ها و به تناسب تنها برخی از بخش‌ها به دیگر بیماران اختصاص پیدا کرده بود.

بختیاری با بیان اینکه پس از کنترل کرونا، به تدریج دیگر بخش‌های بیمارستان‌ها فعال شد، گفت: اتاق‌های عمل فعالیت خود را دوباره آغاز کردند و اکنون عمل‌هایی مانند گوش، حلق و بینی، چشم، آنژیوگرافی که در دوران کرونا تعطیل بود، انجام می‌شود.

وی با اشاره به افزایش قابل توجه آمار عمل‌های جراحی طی امسال نسبت به سال گذشته در استان زنجان، اضافه کرد: درآمد بیمارستان‌ها نیز به تبع آن افزایش یافته و خدمت‌رسانی به شهروندان بالا رفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان، یکی از مشکلات موجود را خرید نقدی تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها عنوان کرد و گفت: زمانی که بیمار می‌خواهد از این تجهیزات استفاده کند، متأسفانه بیمه مبلغ را یک سال دیگر پرداخت می‌کند و جبران این موضوع خارج از توان دانشگاه علوم پزشکی زنجان بوده، زیرا برای خرید تجهیزات وام گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.