شمار بیمه شدگان تامین اجتماعی زنجان ۶.۲ درصد افزایش یافت

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: ۵۸۵ هزار و ۷۲۹ نفر معادل ۵۳ درصد جمعیت استان تا پایان اسفند سال گذشته تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند و شمار بیمه شدگان نیز نسبت به مدت مشابه گذشته ۶.۲ درصد رشد یافته است.

محمد عزیزخانی  مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان  روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته تامین اجتماعی برگزار شد با بیان اینکه شمار بیمه شدگان تامین اجتماعی زنجان ۶.۲ درصد افزایش یافت، گفت: شمار بیمه شدگان استان طی سال گذشته ۲۰ هزار و ۴۰۰ نفر بوده و شمار مستمری بگیران استان نیز با رشد هفت درصدی به ۵۴ هزار و ۶۶۴ نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات اساسی سازمان، ناپایداری منابع و در کنار آن استقراض بی‌رویه از نظام بانکی برای اجرای تعهدات در سال های گذشته بود به‌نحوی‌که از سال ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۰ حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان استقراض از نظام بانکی اتفاق افتاد.

این مسوول ادامه داد: در طول دوره فعالیت سازمان تأمین‌ اجتماعی، تغییراتی در حوزه جمعیتی و بحث امید به زندگی اتفاق افتاد و مدیران حوزه های مرتبط به‌جای استفاده بهینه از فرصت‌های موجود، برای تامین مالی تعهدات تصمیم گیری کرده بودند که چالش‌هایی برای صندوق به‌وجود آورد.

وی اظهار داشت: یکی از آن چالش‌ها، بازنشستگی‌های پیش از موعد بوده که امروز سهم آن در کل موارد بازنشستگی به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

عزیزخانی در خصوص تناسب افزایش هزینه‌های ساخت‌ساز و توسعه مراکز درمانی با سایر هزینه‌ها و درآمدهای این سازمان نیز افزود: اولویت‌گذاری مدیریتی در توزیع منابع، موضوع مهمی است و افزایش منابع اختصاص‌یافته به ساخت‌وساز و توسعه مراکز درمانی در سازمان تأمین‌ اجتماعی، اولویت حوزه درمان را در این دوره نشان می دهد.

این مسوول ادامه ادامه داد: اولویت سازمان، توسعه خدمات درمانی است که بر همین اساس سهم توسعه زیرساخت‌های درمانی در بودجه افزایش یافت.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون بیشتر خدمات به‌صورت غیرحضوری و سهل‌الوصول در اختیار بیمه‌شدگان قرار دارد و در سامانه‌های غیرحضوری که به راحتی از طریق تلفن همراه هم در دسترس قرار گرفته است افراد می‌توانند محتوای آموزشی متنوع مورد نیاز را درباره استفاده از خدمات غیرحضوری مشاهده کنند.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان، توسعه سامانه خدمات غیر حضوری، نرم افزار کاربردی تامین اجتماعی "من" و تارنمای "تامین نما" از دستاوردهای مدیریت جدید در توسعه خدمات غیر حضوری است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان نیز در این نشست، گفت: طرح توسعه بیمارستان سردار شهید قاسم سلیمانی ابهر طی سال گذشته با اعتبار بیش از ۹۰ میلیارد تومان کلنگ زنی شد.

عباس جراحی علمداری افزود: در زمان حاضر این پروژه به عنوان یکی از پروژه های بزرگ سازمان تامین اجتماعی کشور با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

وی اظهار داشت: همچنین در سال گذشته درمانگاه جدید مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در شهرستان خدابنده با مساحت سه هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان کلنگ زنی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.