تاکید اولیانوف بر آمادگی ایران برای به نتیجه رساندن مذاکرات

اولیانوف تاکید کرد ایران آمادگی به نتیجه رساندن مذاکرات دارد و توپ در زمین غرب است.

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: ایران اخیرا چندین بار بر آمادگی برای به نتیجه رساندن مذاکرات وین در مورد احیای برجام تاکید و به درستی اعلام کرده است توپ در زمین غرب است.

او پیش از این تاکید کرده بود بنظر می‌رسد آمریکا تصمیم گرفته است مذاکرات درباره احیای برنامه جامع اقدام مشترک «برجام»، در مورد برنامه هسته‌ای ایران را به حال تعلیق درآورد و این موضع‌گیری غیرمسئولانه است.

گفتنی است هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها ۲۰ اسفند ماه در وین دچار وقفه شد و پس از سفری که بورل در اوایل تیرماه به تهران انجام داد توافق شد که مذاکرات از سر گرفته شود که بر همین اساس روز‌های هفتم و هشتم تیر ماه این مذاکرات در دوحه به صورت غیرمستقیم بین ایران و آمریکا و به واسطه انریکه مورا برگزار شد. ایران این مذاکرات را مثبت خواند و آمریکا مدعی شد که ایران درخواست‌های فرابرجامی مطرح کرده که این ادعا از سوی حسین امیرعبداللهیان رد شد.

اتحادیه اروپا ۲۶ ژوئیه - ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - طرحی را برای رسیدن به سازش ارائه کرد و طرف‌های حاضر در مذاکرات را به پذیرش آن دعوت کرد تا از آنچه آنرا یک "بحران خطرناک" خواند، جلوگیری شود که به جدیدترین پیشنهاد اتحادیه اروپا برای توافق هسته‌ای به روز شده با تهران پس از برگزاری ۱۶ ماه مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و آمریکا ارائه شد.

ازسرگیری دور جدید مذاکرات لغو تحریم‌ها در وین اتریش پس از اقدام جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ارائه بسته پیشنهادی به ایران و آمریکا به عنوان طرف‌های مذاکره بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۴ ۱۳ دی ۱۴۰۱
عجب اصلا ایران دوست دارد فن آوری هسته ای برای مقاصد مختلف داشته باشد این ممنوعیت از طرف خارجیها یعنی کشور ایران برای همیشه زیر نظر داشته باشند صدرصد خلاف منافع ملی و امضای تعهدنامه خلاف بزرگ است اگر محدود به زمان کوتاهی باشد باز بد نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۲ دی ۱۴۰۱
بهترین دیپلماسی از سوی ایران
عدم از خارج کردن سانتریفیوزها
تولید غنی سازی به دلخواه
عدم توقف برنامه ی هسته ای
آماده بودن ایران برای مذاکره ی رفع تحریم ها
سرکار بودن ودست انداختن غربی ها
دست پیش ایران با گفتن توپ در زمین غربی ها
تا این غربی ها باشند که برجام را لغو نکنند
آخرین اخبار