۹ هزار خانوار زیرپوشش بهزیستی فاقد مسکن هستند

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه نزدیک به ۹ هزار خانوار زیرپوشش این نهاد حمایتی در استان فاقد مسکن هستند، گفت : از این تعداد بیش از هشت هزار خانوار در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که تاکنون سه هزار خانوار از آن‌ها براساس فرم "ج" وزارت راه و شهرسازی تایید شده‌اند.

فرحناز محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خانه‌دار کردن خانواده‌های دارای ۲ معلول فاقد مسکن را از مهمترین اولویت‌های سازمان بهزیستی اعلام کرد و گفت : در حال حاضر ۲۵۰ خانوار دارای ۲ معلوله و ۲ معلوله به بالا، فاقد مسکن در استان کرمانشاه زندگی می‌کنند.

وی گفت: سازمان بهزیستی برای خانه دار شدن این خانواده‌ها در قالب طرح ملی نهضت مسکن ۲۰۰ میلیون و خانواده‌های دارای یک معلول ۱۰۰ میلیون وام بلاعوض پرداخت می‌کند تا صاحب خانه شوند.

محمدی با بیان اینکه خانوار‌های زیرپوشش بهزستی بدلیل نیاز فوری به پول، مخارج زندگی و بدهی واحد‌هایی که در نهضت ملی مسکن برای آن‌ها در نظر گرفته شده، به مبلغ ناچیزی پیش فروش می‌کنند گفت: متاسفانه این رویه در مسکن مهر نیز اتفاق افتاد و در آخر ۶۰ درصد مددجویان صاحب واقعی خانه شدند و باید راه و شهرسازی و دیگر دستگاه تمهیدات لازم را برای جلوگیری از پیش فروش واحد‌های مسکونی نیازمندان پیدا کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار