وجود ۳۲۰۰ معتاد متجاهر در استان کرمانشاه

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت : یکی از اولویت‌های ۱۲ گانه فراجا برخورد با پدیده اجتماعی توزیع مواد مخدر است،عمده مشکل ما در جامعه عدم بازدارندگی مجازات‌ها است و نارضایتی در این زمینه زیاد است.

فلاحی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با بیان اینکه موضوع تشدید مجازات‌ها طرح شده و در مجلس پیگیری می‌شود، گفت : قرار است طرح دو فوریتی این موضوع در مجلس مطرح شود و در صورت تصویب به طور یقین امنیتی نسبی در جامعه ایجاد و کمتر از دو سه ماه آینده تشدید مجازات‌ها در پرونده‌ها مشاهده می‌شود.

فلاحی با اشاره به اینکه دسترسی به مواد به دلیل عدم بازدارندگی مجازات‌ها راحت شده، اما این موضوع سبب نشده که نیروی انتظامی از تکالیف خود کوتاهی کند، گفت: طرح‌هایی به صورت مستمر و روزانه، هفتگی و ماهانه در استان اجرا می‌شود و سال گذشته بیش از ۱۲۰۰ تن انواع مخدر در کشور و بیش از چهار تن در استان کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با بیان اینکه ساماندهی معتادان متجاهر مطالبه عمومی است، افزود: مقرر بود مکان‌هایی برای نگهداری این معتادان ایجاد شود، اما به دلیل کمبود اعتبارات این موضوع هنوز اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه سه مکان برای جمع‌آوری معتادان مشخص و اقداماتی انجام شده است، عنوان کرد: برای راه‌اندازی مکانی در کنار مرکز آموزشی شهید رجایی قراردادی منعقد شده، اما به دلیل عدم اعتبار کافی هنوز محقق نشده است و مقرر شده این موضوع در چند روز آینده در تهران مطرح و اعتبار لازم دریافت شود.

فلاحی گفت: بیش از ۳۰۰۰ تا ۳۲۰۰ معتاد متجاهر در استان کرمانشاه وجود دارد که بیش از ۹۲ تا ۹۳ درصد آن‌ها در مرکز استان هستند و چنانچه این مرکز راه‌اندازی شود در ۴۸ ساعت همه معتادان جمع‌آوری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه همراهی دیگر ادارات به ویژه بهزیستی و استاندار در این زمینه الزامی است که ظرفیت‌سازی صحیحی در این زمینه انجام شود، افزود: ظرفیت کمپ سراب نیلوفر نزدیک به ۵۵۰ نفر است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.