اتحادیه اروپا: تمامی کشورها با کمک کلان مالی به اوکراین موافقت کردند

رئیس‌ کمیسیون اروپا از موافقت تمامی کشورهای عضو با کمک میلیارد دلاری به اوکراین خبر داد.

«اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا در پیامی اعلام کرد که تمامی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا با کمک کلان میلیارد دلاری به اوکراین موافقت کرده‌اند.

فون در لاین در پیامی توییتری نوشت: «تمامی کشور‌های اتحادیه اروپا با پیشنهاد کمک مالی کلان ما به ارزش ۱۸ میلیارد دلار به اوکراین موافقت کردند. این کمک برای سال آینده میلادی برنامه‌ریزی شده است. پول به طور مرتب برای کمک به تعمیرات فوری و بازسازی اوکراین پرداخت می‌شود.»

او در انتها نوشت: «بازسازی، اوکراین را در مسیر اتحادیه اروپا قرار خواهد داد.»

این در حالی است که هفته گذشته انگلیس هم اعلام کرد که همزمان با ادامه جنگ روسیه و اوکراین، بسته جدیدی از کمک نظامی را در اختیار دولت اوکراین قرار داده است. این تصمیم در آستانه اجلاس ریگا اعلام شد و بر اساسِ آن، دولت ریشی سوناک از همقطاران خود خواهد خواست تا دست کم میزان کنونی کمک به اوکراین را در سال ۲۰۲۳ حفظ کنند.

پیشتر از آن هم «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان در کنفرانس همبستگی با اوکراین در پاریس گفت کشورش ۵۰ میلیون یورو در زمستان به اوکراین کمک می‌کند.

انگلیس به همراه آمریکا و سایر متحدان ناتوی خود بزرگترین حامی اوکراین در جنگ با روسیه هستند. لندن تاکنون چندین بسته کمک مالی و تسلیحاتی به کی یف ارائه کرده است که در بین آن‌ها تسلیحات سنگین موشکی و توپخانه‌ای دیده می‌شود.  روسیه بار‌ها به مقامات غربی هشدار داده است که ارسال تسلیحات به اوکراین علاوه بر تشدید شرایط جنگی این کشور، می‌تواند خطر تقابل میان دو طرف را نیز افزایش دهد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار