ارسال موشک‌های هدایت شونده انگلیسی به اوکراین

دولت انگلیس اقدام به ارسال بسته کمک های جدید شامل موشک‌های هدایت شونده به اوکراین کرد.

همزمان با ادامه جنگ روسیه و اوکراین، انگلیس بسته جدیدی از کمک نظامی را در اختیار دولت اوکراین قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، انگلیس تحویل بسته دیگری از کمک‌های نظامی به اوکراین را تائید کرد. تحویل این بسته نزدیک به ۱۰ ماه پس از آغاز جنگ اوکراین با روسیه صورت می‌گیرد. این بسته جدید شامل موشک‌های هدایت شونده دقیق «بریمستون ۲» می‌شود. این موشک‌ها با استفاده از سامانه‌های راداری هدف‌های مورد نظر را رهگیری می‌کنند.

دفتر ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس نیز یکشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: انگلیس قرار است در سال ۲۰۲۳، صد‌ها هزار مهمات توپخانه را در اختیار اوکراین قرار دهد.

مقامات انگلیس قراردادی به ارزش ۲۵۰ میلیون پوند (۳۰۴ میلیون دلار) امضاء کردند که انتقال بی وقفه مهمات توپخانه به اوکراین را در سال آینده تضمین خواهد کرد.  مقامات انگلیسی در سال ۲۰۲۲ بیش از صد هزار مهمات توپخانه را به اوکراین ارسال کردند.

این تصمیم در آستانه اجلاس ریگا اعلام شد و بر اساسِ آن، دولت ریشی سوناک از همقطاران خود خواهد خواست تا دست کم میزان کنونی کمک به اوکراین را در سال ۲۰۲۳ حفظ کنند.  ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین قرار است در این اجلاس از راه دور شرکت کند و گفته می‌شود سران شرکت کننده در این اجلاس درباره پشتیبانی هوایی از اوکراین گفتگو خواهند کرد.

گفتنی است انگلیس به همراه آمریکا و سایر متحدان ناتو خود بزرگترین حامی اوکراین در جنگ با روسیه هستند. لندن تاکنون چندین بسته کمک مالی و تسلیحاتی به کی یف ارائه کرده است که در بین آنها تسلیحات سنگین موشکی و توپخانه ای دیده می شود. 

روسیه بارها به مقامات غربی هشدار داده است ارسال تسلیحات به اوکراین علاوه بر تشدید شرایط جنگی این کشور، می تواند خطر تقابل میان دو طرف را نیز افزایش دهد. 

جان مرشایمر، استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو و سردمدار رئالیسم تهاجمی که بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان تلقی می شود، بر این باور است هر چه کمک غرب به اوکراین افزایش یافته و کی یف به پیروزی در جنگ نزدیک شود، خطر استفاده روسیه از تسلیحات هسته ای افزایش می یابد. وی تاکید دارد بهترین رویکرد در حال حاضر مذاکره مقامات اوکراین با روسیه و پایان هر چه سریعتر این جنگ است. 

برچسب ها: جنگ اوکراین ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
سازمان ملل باید انگلیس به خاطر ارسال سلاح به اوکراین تحریم کند.
آخرین اخبار