مردم بلغارستان برای زمستان هیزم جمع می‌کنند

هیزم شکنان شمال بلغارستان در اوج بحران انرژی در قاره اروپا به دلیل افزایش تقاضا سخت مشغول کار هستند.

با شدیدتر شدن بحران انرژی در اروپا مردم بلغارستان درحال جمع‌آوری هیزم هستند این درصورتیست که نیمی از خانه‌های بلغارستان (فقیرترین کشور اتحادیه اروپا) در مواقع عادی نیز  با هیزم و زغال سنگ گرم می‌شوند.

خبرگزاری فرانسه نوشت: در جنگل های کوهستانی شمال بلغارستان هیزم شکنان به علت تقاضای بالای هیزم در اوج بحران انرژی سخت مشغول کار هستند. اما امسال جنگ اوکراین همه چیز را تغییر داده است. تحویل گاز روسیه به طور کامل معلق شده است، زغال سنگی که از منطقه دونباس اوکراین می‌آمد، دیگر نیست و این در حالی است که قیمت‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین، مردم بلغارستان بیش از مواقع عادی به هیزم رو آورده اند.

یاوور گتچف (Yavor Guetchev)، وزیر کشاورزی بلغارستان با درخواست از مردم برای خویشتنداری، به تازگی اعلام کرد «این (هیزم) چیزی است که ارزان‌تر تمام می‌شود. تقاضا در مقایسه با سال گذشته سه برابر شده است».

استویچو موسکووسکی (Stoytcho Moskovski)، نماینده مطبوعاتی او در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد در شهرستان تتون که ۱۸ هزار نفر سکنه دارد، در فاصله دو ساعتی از جاده صوفیه، پایتخت بلغارستان شورای شهر تقاضا‌های چهار هزار و ۸۰۰ خانواده را دریافت کرده است در حالی که در سال گذشته تقاضا کمتر از دو هزار بود.

هیزم شکنان به طور معمول فصل کاری خود را در نوامبر به پایان می‌رسانند، اما امروز، نیمه دسامبر، با استفاده از نبودن برف، آن‌ها کار خود را برای انداختن درختان دنبال می‌کنند.

اگرچه هیزم به منزله در دسترس‌ترین منبع انرژی باقی مانده است، اما امسال قیمت آن دو برابر شده و به هر متر مکعب به ۹۰ دلار رسیده است. یکی از شهروندان بلغارستان در خصوص افزایش قیمت هیزم به خبرگزاری فرانسه گفت: «این بسیار بسیار سخت است. من نمی‌دانم چه باید کرد».

پیش از این فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد اروپا تاکنون بدین شکل شاهد بحران انرژی نبوده و اوکراین نخستین قربانی این بحران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار