مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

شرکت نفت مانع مازوت سوزی نیروگاه برق در اصفهان شود

شیشه فروش گفت: شرکت ملی گاز، وزارت نفت و نیرو نسبت به تامین گاز نیروگاه برق شهید منتظری اصفهان اقدام کنند.

«هم اینک در حالی که هوای اصفهان آلوده‌ترین روز‌های سال را سپری می‌کند؛ با افزایش سرما و مصرف، سوخت گاز نیروگاه برق شهید منتظری محدود و این نیروگاه به مصرف سوخت آلاینده و مضر مازوت روی آورده است.»

منصور شیشه‌فروش گفت: شرکت ملی گاز، وزارت نفت و نیرو نسبت به تامین گاز نیروگاه برق شهید منتظری اصفهان اقدام کنند.

او اظهار داشت: وزارت نیرو نیز به صورت ویژه براساس ماده تاکید شده در قانون هوای پاک باید نیروگاه‌ها را موظف کند که خروجی خود را به شکلی تعبیه کنند که با نصب فیلتر، موجب کاهش انتشار آلاینده‌ها شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، با اشاره به اینکه اصفهان رتبه اول مصرف گازوییل در کشور را دارد افزود: همچنین وزارت نفت باید موظف به گوگردزدایی از سوخت مایع شود.

او با اشاره به استقرار بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی در استان و تمرکز آن در هشت درصد مساحت، وجود۷۰ شهرک صنعتی، ۱۴۰ هزار واحد صنعتی در کلانشهر اصفهان، ۶۵۰ معدن فعال، ۲ هزار واحد سنگبری، پنج ناحیه تولید آجر، تردد بیش از یک میلیون دستگاه خودرو و ۶۵۰ هزار موتورسیکلت در این شهر، شرایط این منطقه را به لحاظ آلاینده‌گی هوا بسیار نامناسب و نیازمند تدابیر خاص دانست.

شیشه‌فروش افزود: اصفهان همچنین از ناحیه شمال و شرق در معرض کانون‌های بحران فرسایش بادی است و تشدید آلودگی هوا به‌دلیل شرایط خاص، بیوگرافی اقلیمی و پایداری سکون هوا به افزایش روز‌های ناسالم هوا منجر شده است.


منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Zagrosian
۲۰:۲۶ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
نیروگاههای خورشیدی را باید در جای جای استان اصفهان افزایش داد و همه نیروگاه های اطراف این کلان شهر نیز باید به تمام گازی تبدیل شوند وجود نیروگاه های آلوده در اطراف شهرها خیانت به مردم و سلامتشان است
آخرین اخبار