حمایت بیش از ۳۰ هزار حامی قزوینی از ایتام و محسنین

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) قزوین گفت: امسال ۳۰ هزار و ۵۰۰ حامی نیکوکار قزوینی از هفت هزار و ۷۰۵ فرزند یتیم و محسنین استان حمایت کردند.

ناصر ظاهری مدیرکل کمیته امداد امام (ره) قزوین گفت: امسال ۳۰ هزار و ۵۰۰ حامی نیکوکار قزوینی با واریز ۳۰۰ میلیارد ریال به حساب این نهاد از هفت هزار و ۷۰۵ فرزند یتیم و محسنین استان حمایت کردند.

ظاهری افزود: در زمان کنونی فرزندان یتیم تحت حمایت این نهاد هزار و ۲۷۵ نفر و فرزندان محسنین نیز ۶ هزار و ۴۳۰ نفر هستند که بیشترین فرزندان یتیم به ترتیب در مناطق قزوین، البرز و اقبالیه و بیشترین فرزندان محسنین نیز به ترتیب در مناطق قزوین، البرز و آبیک ساکن هستند.

وی تصریح کرد: یکی از طرح‌های مورد استقبال از سوی مردم، طرح اکرام ایتام و محسنین است که در آن حامیان نیکوکار به اندازه توان خود (حداقل ۱۰۰ هزار ریال) کمک‌های خود را به فرزندان تحت حمایت اهدا می‌کنند.

به گفته ظاهری، فرزندان یتیم کسانی هستند که از نعمت پدر یا پدر و مادر محرومند و فرزندان محسنین نیز فرزندانی هستند که از نعمت پدر محروم نیستند، ولی پدر به دلایل مختلفی از جمله سالخوردگی، بیماری‌های صعب‌العلاج و سایر موارد با مشکلاتی روبرو بوده و تامین هزینه‌های زندگی آنان با موانع و مشکلات روبرو است.

این مسوول، مشارکت‌های مردمی را یکی از برنامه‌ها و اهداف اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) دانست و اضافه کرد: این نهاد تمامی تلاش خود را برای افزایش سطح این مشارکت‌ها در ابعاد مختلف انجام می‌دهد.

ظاهری خاطرنشان کرد: این نهاد همچنین در مناسبت‌ها و ایام مختلف سعی دارد تا با ارایه طرح‌ها و پویش‌هایی مختلف بتواند مشارکت‌های مردمی را برای کاهش فقر در جامعه و برطرف کردن نیاز آن‌ها انجام دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام استان قزوین تصریح کرد: نیکوکاران و خیران قزوینی همچنین امسال هزار و ۵۴۶ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال به محرومان و نیازمندان استان مساعدت کردند که ۹۸۰ میلیارد ریال آن کمک‌های غیرنقدی بوده است.

هم اکنون ۶۰ هزار مددجو از کمیته امداد استان قزوین خدمات دریافت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار