حذف دو هزار و ۵۰۰ خانوار غیرمستحق از فهرست مددجویان کمیته امداد قزوین

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین گفت: با استعلام‌ها و پالایش‌های انجام شده، دو هزار و ۵۰۰ خانوار غیرمستحق از فهرست مددجویان کمیته امداد استان حذف شدند.

ناصر ظاهری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین گفت:  دو هزار و ۵۰۰ خانوارا از دهک‌های بالای درآمدی جامعه بوده و به دلیل فقدان اطلاعات کافی و سامانه‌های هوشمند در گذشته از حمایت‌ها و مزایای کمیته امداد بهره‌مند بودند که حذف شدند تا مزایا و حمایت‌های این نهاد برای خانوار‌های مستحق جایگزین شود.

وی اظهار داشت: حتی از دهک‌های ۹ و ۱۰ نیز در بین مددجویان کمیته امداد به چشم می‌خورد که با این پالایش حذف شدند که البته تعداد آن‌ها بسیار کم بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین گفت: در حال حاضر با هم پوشانی اطلاعات و استعلام از سامانه‌های مربوط به بانک ها، املاک و سایر دستگاه‌ها امکان تحت پوشش قرار گرفتن خانوار‌هایی که استحقاق نداشته و از تمکن مالی مناسب برخوردار هستند، ممکن نیست.

این مسوول همچنین با بیان اینکه رویکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) از حمایت مالی صرف به توانمندسازی افراد دارای نیاز مالی تغییر یافته است، اظهار داشت: در همین راستا از طریق ارایه آموزش‌های مهارتی و اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به افراد متقاض و یا در اختیار گذاشتن تسهیلات و مشوق‌ها به افراد حامی و کارآفرین در پی اشتغال زایی و درآمدزایی برای مددجویان و خارج کردن آن‌ها از فهرست کمک بگیران کمیته امداد هستیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین اظهار داشت: تامین مسکن نیازمندان نیز یکی از فعالیت‌های اولویت دار این نهاد و گران‌ترین خدمت آن به شمار می‌رود که در این رابطه نیز ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی دنبال و پیگیری می‌شود.

وی افزود: با اجرای این طرح از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها جلوگیری شده و روستاییان نیازمند در محل کار و زندگی خود صاحب مسکن مناسب می‌شوند.

این مسوول در ادامه با اشاره به راه اندازی سامانه هوشمند امداد (سها) اظهار داشت: مددجویان و متقاضیان دریافت حمایت از کمیته امداد از طریق ورود به این سامانه از طریق اینترنت امکان دریافت خدمات مختلف از این نهاد را دارا می‌باشند که یکی از آن‌ها خدمات درخواست بررسی نیازمندی است و در صورت وجود شرایط لازم فرد متقاضی به عنوان مددجو زیر چتر حمایت این نهاد قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.