پمپئو: سفر رئیس جمهور چین به عربستان نتیجه سیاستگذاری بد آمریکاست

وزیر خارجه دولت سابق آمریکا سفر رئیس جمهور چین به عربستان را نتیجه سیاستگذاری بد آمریکا عنوان کرد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ به فاکس نیوز گفت: وقتی با دوستان و متحدان خود نمی‌توانید شریک باشید و آن‌ها را از خود می‌رنجانید کاری برای عقب راندن دشمنانتان، چون شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین از شما برنمی‌آید و این دقیقا یک نوع رفتار محتاطانه است.

وی افزود:‌رئیس جمهوری سابق آمریکا متوجه شده بود که حزب کمونیست چین بزرگترین تهدید خارجی برای آمریکاست، اما دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با چین رفتاری نرم دارد.

پمپئو همچنین به وعده بایدن در تبدیل کردن عربستان به یک کشور منزوی به دلیل نقض‌های حقوق بشری به ویژه دست داشتن در قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار مخالف سعودی اشاره کرد و گفت: وقتی اینکار‌ها را انجام می‌دهید به مردم آمریکا در سراسر این کشور صدمه می‌زنید. آنچه در عربستان دیدید نتیجه مستقیم سیاستگذاری بد آمریکاست.

مایک پمپئو در ادامه صحبت‌هایش گفت: شما باید با دوستانتان باشید، با شرکایتان بمانید و باید دشمنان را عقب بزنید در غیراینصورت دوستان شما محدود می‌شوند.

سفر چهار روزه رئیس جمهوری چین به عربستان شامل نشست‌هایی با چند تن از سران کشورهای عربی در زمانی انجام شد که تنش‌ها بین دولت بایدن و ریاض به ویژه بر سر تولید نفت در ماه‌های اخیر شدید شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار