در سالروز پیروزی بر تروریسم مطرح شد؛

العامری: خون پاک ایرانی‌ها با خون عراقی‌ها درهم آمیخت

رئیس ائتلاف الفتح در سالروز پیروزی بر تروریسم بار دیگر از نقش ایران و حمایت‌هایش از عراق برای تحقق این دستاورد مهم تقدیر کرد.

هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح در سالگرد پیروزی بر تروریسم تکفیری گفت : از نقش بزرگ مرجعیت عالی دینی که در آیت الله سیستانی متبلور است، از طریق فتوای تاریخی ایشان در اعلام جهاد کفایی تقدیر می‌کنیم.

او خاطر نشان کرد همانگونه که پیروزی خود بر خفاش‌های تاریکی، داعش و حامیانشان را به یاد می‌آوریم، باید از مواضع اصولی و ثابت جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله ایران و حمایت گسترده آنها از ما(عراق) در جنگ سخت و تمام عیار علیه داعش عمیقا قدردانی می‌کنیم.

العامری تاکید کرد حمایت‌های ایران تنها به ارائه تسلیحات و تجهیزات و تجارب محدود نشد، بلکه حتی خون پاک فرماندهان و مستشارانشان با خون برادران عراقی آنها درهم آمیخته شد که تجلی آشکار این مسئله و سرنوشت واحد، حسن ختام فرماندهان بزرگ پیروزی، شهیدان عزیز ابومهدی و حاج قاسم بود.

محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق نیز در توییتی به همین مناسبت اظهار کرد: دهم دسامبر عنوانی برای شجاعت و فداکاری در عراق باقی خواهد ماند و از مرجعیت عالیقدر به دلیل فتوایشان (فتوای جهاد کفایی) که غیورمردان از آن پیروی کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

السودانی افزود: افتخار این پیروزی برای همه کسانی است که این پیروزی را رقم زدند و با خون پاک جانی دوباره در شریان‌های عراق و عراقی‌ها دمیدند. نخست‌وزیر عراق در این توییت نوشت: سالروز پیروزی انگیزه‌ای برای ساختن عراق و خدمت به ملت آن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار