سرکرده داعش به دست نیروهای امنیتی سوریه به هلاکت رسیده بود

با وجود اعلام پنتاگون مبنی بر کشته شدن سرکرده داعش به دست تروریست‌های «ارتش آزاد»، سانا گزارش داد که نیرو‌های امنیتی سوریه او را کشته‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از یک منبع امنیتی در درعای سوریه گزارش داد: «تروریست القرشی که داعش از هلاکتش خبر داد، همان تروریست عبدالرحمن عراقی است که در عملیات امنیتی در جاسم به هلاکت رسید.»

این منبع امنیتی تأکید کرد که سرکرده گروه تروریستی داعش موسوم به «ابو الحسن الهاشمی القرشی» که چند روز پیش، این گروه از هلاکتش خبر داد، همان تروریست «عبد الرحمن العراقی» معروف به «سیف بغداد» است که در ۱۵ اکتبر سال جاری (۲۳ مهرماه) در عملیات امنیتی ارتش سوریه با حمایت اهالی و گروه‌های محلی در شهر جاسم در حومه شمالی درعا کشته شد.

تصویر سرکرده داعش که به دست نیروهای امنیتی سوریه کشته شده است

این در حالی است که فرماندهی مرکزی نیرو‌های تروریستی آمریکا در منطقه «سنتکام» روز چهارشنبه گذشته در بیانیه‌ای مدعی شد که سرکرده گروه ترویستی داعش در اواسط اکتبر در عملیات «ارتش آزاد سوریه» در استان درعا کشته شده و آمریکا در به هلاکت رسیدن «ابوالحسن الهاشمی القرشی» نقش نداشته است.

شامگاه روز چهارشنبه سخنگوی گروه تروریستی داعش با انتشار پیامی صوتی در تلگرام از کشته شدن «ابوالحسن الهاشمی القرشی» سرکرده این گروه و انتخاب «ابوالحسین الحسینی قرشی» به عنوان جایگزین او خبر داد.

در فایل صوتی منتسب به سخنگوی داعش گفته شده که القرشی در حین نبرد کشته شده، اما به مکان و زمان کشته شدن او اشاره‌ای نشده بود. طبق گزارش‌ها، سخنگوی داعش در این فایل صوتی از اعضای این گروه خواسته است که با سرکرده جدید بیعت کنند.

ابوالحسن الهاشمی القرشی تروریست و سومین خلیفه گروهک داعش بود. او دهم مارس ۲۰۲۲ (۱۹ اسفند ۱۴۰۰)، یک ماه پس از مرگ ابو ابراهیم الهاشمی القرشی در عملیات هلی‌برن، به عنوان خلیفه انتخاب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار