وزیر دفاع ترکیه:

واشنگتن خواستار بازنگری در عملیات نظامی احتمالی در شمال سوریه است

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد واشنگتن خواستار بازنگری مجدد عملیات نظامی احتمالی علیه تروریسم در شمال سوریه شده است.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گفته است که واشنگتن خواستار بازنگری مجدد عملیات نظامی احتمالی علیه تروریسم در شمال سوریه شده و آنکارا نیز در ازای آن خواسته است به تعهدات خود عمل کند.

آکار امروز پنجشنبه در بیانیه‌های مطبوعاتی گفت: ارتش ترکیه با قاطعیت به مبارزه خود با تروریسم با هدف تضمین امنیت مردم و مرز‌های کشورش در چارچوب ماده ۵۱ منشور سازمان ملل ادامه می‌دهد. حق مشروع دفاع از خود و مطابق با احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت همسایگان خود را فراهم می‌کند.

وزیر دفاع ترکیه ادامه داد: آمریکایی‌ها از ما خواستند عملیات نظامی احتمالی علیه تروریسم در شمال سوریه را مجددا بررسی کنیم و در مقابل از آن‌ها خواستیم به تعهدات خود عمل کنند.

به گزارش آناتولی، آکار خاطرنشان کرد: گروه پ. ک. ک و‌ی پ گ با هدف بی ثبات کردن صلح و ثبات در شمال سوریه، تحریکات و حملات خود را افزایش داده است. سازمان تروریستی پ. ک. ک و ی. پ. گ (PKK/YPG) اخیراً غیرنظامیان را در ترکیه هدف قرار داده است، بدون اینکه فرقی بین کودک، زن، معلم یا دانش آموز قائل شود.

وی ادامه داد: ما مواضع مخالف مبارزه ما با تروریسم را از کشور‌هایی که به بهانه تهدید داعش از هزاران کیلومتر به منطقه می‌آیند را نمی‌پذیریم، در حالی که تروریست‌های ی. پ. گ از آن سوی مرز‌ها ملت‌های ما را تهدید می‌کنند.

آکار با تاکید بر اینکه نیرو‌های مسلح ترکیه در عملیات خود فقط عناصر تروریستی را هدف قرار می‌دهند، گفت: ما اهمیت زیادی برای آسیب نرساندن به غیرنظامیان، محیط زیست و نیرو‌های ائتلاف از عملیات نظامی خود علیه تروریست‌ها قائل هستیم. تنها هدف ما تروریسم است و هیچ گروه قومی، مذهبی یا فرقه‌ای را هدف قرار نمی‌دهیم.

آکار همچنین تاکید کرد که ترکیه بدون توجه به طرف‌هایی که از این سازمان‌ها حمایت می‌کنند، به مبارزه با سازمان‌های تروریستی که امنیت و ثبات مرزهایش را تهدید می‌کنند، ادامه خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار