دبیر ستاد ملی جمعیت ایران در یزد:

تغییر الگوی کاهش جمعیت باید از فضای عمومی جامعه شروع شود

فروتن با اشاره به فرهنگ سازی اشتباه در گذشته در زمینه کاهش جمعیت گفت: تغییر الگوی کاهش جمعیت باید از فضای عمومی جامعه و نظام بهداشتی شروع شود.

کاظم فروتن، دبیر ستاد ملی جمعیت ایران امروز در نشست قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استانداری یزد گفت: اگر در بهترین شرایط قانون حمایت از خانواده و جمعیت را اجرا کنیم در کشور‌های پیشرفته دنیا که در باروری مشکل دارند تنها ۲۲ درصد تاثیر می‌گذارد که در کشور ما قطعا این عدد کمتر خواهد بود.

وی افزود: تنظیم خانواده یک فرهنگ سازی در جهت کاهش فرزند بود و دقیقا این فرهنگ سازی در فضای عمومی جامعه و نظام بهداشتی شکل گرفت که این مهندسی معکوس برای افزایش جمعیت از این دو نقطه باید شروع شود.

فروتن ادامه داد: همه ما در هر مسئولیتی هستیم باید فرهنگ سازی کنیم که در دانشگاه علوم پزشکی قطعا مهمتر است.

وی ادامه داد: بچه نیاوردن و زشت بودن آن و تحقیر فرزند آوری از خانه بهداشت شروع شد که این به نوعی اثرگذاری بسیار زیادی در جامعه داشت.

دبیر ستاد ملی جمعیت ایران گفت: الان فرهنگ تهدید نسل در مردم و رفاه طلبی در مردم ایجاد شده است که باید آن را خنثی کنیم.
وی گفت: فضا‌های مجازی به شدت برای عدم پیشرفت کشورمان در حوزه جمعیت به شدت فعال هستند و کشور‌های استکباری نیز ان را دنبال می‌کنند.

ما در بحث جمعیت باید حرکت جدید انجام دهیم که نفس آن باید کار تشکیلاتی صورت گیرد و حضرت آقا نیز بر کار تشکیلاتی در این زمینه تاکید دارند.

استان یزد در نرخ باروری استان خوب است، ولی سیر طلاق نگران کننده است و مقداری نگران کننده پیش می‌رود، ولی اگر میخ واهیم در بحث جمعیت با کار تشکیلاتی و مدیریت استاندار خوب کار کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار