اقدام زائران اربعین حسینی برای اخذ و تمدید گذرنامه از امروز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: کسانی که تمایل به شرکت در مراسم اربعین امسال را دارند از امروز نسبت به اخذ و تمدید گذرنامه خود و همراهان اقدام کنند.

 علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در اولین نشست اربعین استان یزد گفت: تمامی زائرانی که امسال قصد شرکت در اربعین حسینی را دارند از همین امروز نسبت به اخذ و تمدید گذرنامه‌های خود و همراهان اقدام نمایند و به روز‌های نزدیک اربعین که ترافیک درخواست‌ها وجود دارد، موکل نکنند.

عزیزی همچین به پیگیری مسائل مربوط به اربعین توسط ۱۷ کارگروه فعال اشاره کرد و افزود: این کارگروه‌ها هرکدام برحسب وظایف خود در حوزه‌های مختلف از جمله امنیت، حمل و نقل، مسائل فرهنگی، موکب ها، تغذیه، اسکان و موارد دیگری که در اربعین امسال مورد نیاز است درحال پیگیری است.

وی ادامه داد: در بحث حمل و نقل نیز به سه دستگاه مهم در این خصوص ازجمله اداره کل حمل و نقل جاده ای، اداره کل راه آهن و اداره کل فرودگاه‌ها تاکید شد که از ظرفیت‌های موجود جاده ای، ریلی و هوایی برای انتقال زائران از استان یزد به کربلا معلی، نجف اشرف یا مرز‌های غربی کشور برای انتقال هرچه بهتر زائران استفاده شود.

عزیزی ادامه داد: باتوجه به حضور پرشور و گسترده عاشقان اباعبدالله الحسین برای شرکت در اربعین قطعا ظرفیت موجود استان برای حمل و نقل زائران کافی نیست و زائرین می‌توانند با رعایت نکات ایمنی از حمل و نقل شخصی خود نیز استفاده کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: همچنین در مورد مباحث بهداشت و درمان و نیازمندی‌های دارویی، پزشکی، امکانات و آمبولانس مورد نیاز در اربعین امسال مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.

عزیزی ادامه داد: دربحث ساماندهی ثبت نام زائرین نیز بصورت ویژه مورد تاکید قرار گرفت، بخصوص سازمان حج و زیارت نسبت به ثبت نام کلی در سامانه مربوطه که پیشنهاد می‌شود زائران قبل از اعزام به منظور ساماندهی بهتر و بهره‌برداری از بیمه ثبت نام نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در پایان به بهره‌برداری هرچه سریعتر از موکب حضرت سیدالشهدا در مرز چذابه تاکید کرد و افزود: مقرر شد این موکب به منظور استراحت زائرانی که از یزد به سمت مرز چذابه حرکت می‌کنند هرچه سریعتر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.