برگزاری رویداد مسیر نجات در یزد

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: تمدن‌سازی، خانواده و جمعیت، نقش مردم و حاکمیت در تحول جمعیت از جمله محور‌های رویداد مسیر نجات در یزد است.

حجت الاسلام مجتبی صداقت رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد تبیین قانون جوانی جمعیت، هوشیارسازی بحران جمعیت، تبیین فرآیند حل بحران جمعیت، فرآیند راهبردی تحول جمعیت، حقوق و مسئولیت‌ها، بوم کاوی و بیان مسائل مهم جمعیت از دیگر محور‌ها و موضوعات در دستور کار این رویداد ملی «مسیرنجات» در استان یزد است.

او حضور اساتید برجسته کشور در حوزه مطالعات اجتماعی، جامعه شناسی و خانواده، نظیر پروفسور اکبری، استاد بانکی پور، استاد قاسمی، بهرامی، ایرانمنش، ابراهیمی و نورمحمدی از جمله مهمترین ویژگی این رویداد ملی در شهر میراث جهانی است.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور با اشاره به اینکه میزان باروری در کشور به ۶/۱ رسیده است، گفت: امروز در کنار افراد فعال و مردمی در حوزه جمعیتی هستیم و مهمترین رویکرد‌های طرح مسیر این است که به نقشه راه جمعیت هر استان برسیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد بیان کرد: تهیه نقشه راه جمعیتی استان در چهار محور و ۷۳ برنامه به عنوان گام اساسی دیگر ما بود که انجام شده است.

حسینی مطلق گفت: با پیگیری‌های استاندار یزد بودجه پژوهش استان بر مبنای فرهنگی اجتماعی قرار داده شد که ما نیز سعی کردیم در این مسیر حمایت‌های ویژه‌ای از طرح‌های عملیاتی خانواده و جمعیت را جذب کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار