منتقد آل‌سعود: خانه‌هایی را که آل‌سعود تخریب می‌کند، صهیونیست‌ها می‌خرند

علی بن هاشم تایید کرد آل سعود خانه‌های بسیاری در شهر‌های مختلف عربستان تخریب کرده و صهیونیست‌ها خریدار این خانه‌های ویران شده هستند.

«علی بن هاشم» منتقد رژیم آل سعود تاکید کرد مقامات ریاض خانه های شهروندان را در برخی مناطق پس از آنکه شماری از یهودیان این خانه ها را خریدند، تخریب و ساکنان را آواره کردند؛ بدون آنکه غرامتی بدهند.

او در این خصوص گفت: شماری از شهروندان در شهرهای جده، مکه، مدینه و قطیف آواره شدند و خانه های شهروندان در این مناطق تخریب شد. برخی محله ها در جده که ساختمان‌ها و املاکی دارد، از بین رفتند. ششصد هزار باب خانه در جده یعنی معادل یک سوم این شهر تخریب شدند. تا این لحظه هیچ حقوقی (به صاحبان این خانه ها) داده نشد. در مکه و مدینه هم چنین است.

او در پایان فاش کرد صهیونیست‌ها این خانه ها و ساختمان‌ها را در مکه، مدینه و جده و مشخصا در منطقه حجاز از جده تا تبوک می‌خرند.

اوایل ماه گذشته رژیم آل سعود تصمیم به تخریب مناطق جدیدی در قطیف را گرفته است. اکتبر ۲۰۲۲، عملیات تخریب مرکز قطیف به عنوان بخشی از طرح ادعایی برای توسعه خیابان موسوم به «ملک عبدالعزیز» آغاز شد.  به گفته کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه جزیره عربستان، ده‌ها خانواده و صد‌ها نفر پس از تخریب خانه‌ها و مغازه‌های آن‌ها توسط مقامات سعودی، آواره شدند.

آواره کردن شهروندان به رویکرد آل سعود به عنوان بخشی از مبارزه با مردم شبه جزیره عربستان تبدیل شده است، همان‌طور که محله تاریخی «المسوره» در العوامیه شاهد وضعیت آوارگی مردم از خلال زور و اسلحه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار