اوج دوباره کرونا در چین و تعطیلی پارک‌ها و موزه‌های پکن

با افزایش مبتلایان به کرونا در چین، پکن امروز (سه‌شنبه) پارک‌ها و موزه‌ها را تعطیل و محدودیت‌ها را برای افرادی که وارد شهر می‌شوند تشدید کرد.

رسانه‌ها می‌گویند در چین تعداد مبتلایان کووید ۱۹ افزایش یافته و امید‌ها را برای بازگشایی سریع همه مراکز کمرنگ‌تر کرده است. 

به گزارش رویترز، در پکن، موارد ابتلا به بالاترین حد خود رسیده و باعث شده است دولت از ساکنان بیشتری بخواهد برای وارد شدن به ساختمان‌های عمومی شهر، مدارک منفی بودن تست کووید خود را نشان دهند.

اواخر امروز (سه‌شنبه)، مرکز مالی شانگهای اعلام کرد از روز پنج‌شنبه مردم نمی‌توانند تا ۵ روز پس از ورود به شهر وارد مکان‌هایی مانند مراکز خرید و رستوران‌ها شوند، اگرچه همچنان می‌توانند به دفاتر بروند و از وسایل نقلیه استفاده کنند. پیش از این، شانگهای ۲۵ میلیون نفری پس از گزارش ۴۸ مورد ابتلای محلی جدید، دستور بسته شدن اماکن فرهنگی و تفریحی در ۷ منطقه از ۱۶ منطقه خود را صادر کرده بود.

تشدید تدابیر در پکن و شهر‌های دیگر چین، نگرانی سرمایه‌گذاران را در مورد دومین اقتصاد بزرگ جهان افزایش داده است.

روز شنبه برای اولین‌بار از ماه مه، یک مورد مرگ مربوط به کرونا در چین ثبت شد. همچنین وزارت بهداشت این کشور از ثبت بیش از ۲۴ هزار مورد جدید ابتلا در این کشور طی ۲۴ ساعت خبر داد و تأکید کرد که اکثریت آن‌ها علائمی ندارند. در پکن هم ۶۲۱ مورد مبتلای جدید گزارش شده و به همین دلیل هم برخی محلات در قرنطینه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار