صدراعظم آلمان: باید برای تشدید درگیری‌ها در اوکراین آماده باشیم

در میانه افزایش هزینه‌های جنگ، صدراعظم آلمان می‌گوید این کشور باید برای تشدید درگیری‌ها در اوکراین و آسیب دیدن زیرساخت‌ها آماده باشد.

«اولاف شولتس» صدر اعظم آلمان در کنفرانسی در برلین مدعی شد: «ما باید با توجه به توسعه جنگ و شکست‌های آشکار و فزاینده روسیه، برای تشدید تنش آماده باشیم.»

به گزارش رویترز، شولتس افزود که افزایش درگیری‌ها می‌تواند شامل تخریب زیرساخت‌ها هم بشود.

ساعاتی پیش، اپراتور شبکه ملی اوکراین اعلام کرد آسیب به تأسیسات تولید برق در اثر حملات موشکی «بسیار عظیم» بوده است. در همین راستا «سرگئی کووالنکو» رئیس شرکت تأمین کننده انرژی خصوصی YASNO برای کی‌یف، می‌گوید اوکراینی‌ها احتمالاً حداقل تا پایان ماه مارس با خاموشی زندگی خواهند کرد.

اوکراین مدعی است روسیه فراخوان دوم بسیج عمومی را صادر کرده است

«آنتون گراشچنکو» مشاور وزیر کشور اوکراین امروز (سه‌شنبه) مدعی شد روسیه برای موج دوم بسیج عمومی در ژانویه ۲۰۲۳ آماده می‌شود. گراشچنکو در توییتی نوشت: «برنامه روسیه این است که ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر را برای این فراخوان نام‌نویسی کند.»

اوایل ماه جاری میلادی انگلیس مدعی شد روسیه قصد دارد با احیای آموزش نظامی در مدارس، بسیج را تقویت کند. در همین حال مسکو تأکید کرده که بسیج را تکمیل کرده است، اما انتظار دارد داوطلبان بیشتری در دوره آینده به ارتش بپیوندند.

گفتنی است آلمان در حالی خود را برای افزایش درگیری‌ها آماده می‌کند که سازمان همکاری و توسعه اقتصادی به تازگی در گزارشی اعلام کرده است که اقتصاد این کشور سال آینده دچار رکود خواهد شد.

«کریستالینا جورجیوا» رئیس صندوق بین المللی پول نیز می‌گوید اقتصاد نیمی از کشور‌های منطقه یورو به طرف رکود پیش می‌رود. وی شیوع کرونا و در ادامه آن جنگ اوکراین را عوامل اصلی کاهش و توقف رشد اقتصادی اروپا معرفی کرد.

صنعت آلمان تا حد زیادی وابسته به انرژی وارد شده از روسیه است. اعمال تحریم‌ها بر روسیه و آسیب به خط لوله نورد استریم واردات انرژی را به شدت کاهش داده و ادامه فعالیت‌های صنعتی را با چالشی جدید مواجه کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار