ترکیه: زمان حساب پس دادن عاملان انفجار استانبول رسیده است

وزارت دفاع ترکیه روز یکشنبه با انتشار توییتی در واکنش به انفجار استانبول اعلام کرد زمان حساب پس دادن رسیده است.

وزارت دفاع ترکیه روز یکشنبه با اشاره به انفجار استانبول با انتشار عکسی از یک هواپیمای در حال برخاستن برای عملیات شبانه بدون اشاره به محل عملیات، در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد «زمان حساب پس دادن رسیده است».

وزارت دفاع ترکیه در حساب رسمی خود در شبکه توییتر نوشت «زمان حساب پس دادن رسیده است! پست فطرت‌ها باید برای حملات خائنانه خود حساب پس بدهند».

وزارت دفاع ترکیه درپیام دیگری در توییتر به همراه ویدیویی که هدفی را مشخص و به دنبال آن انفجاری را نشان می‌دهد و همچنان محل دقیق حمله مشخص نیست، افزود «آشیانه ترور با حملات دقیق از روی زمین محو شد».

وزارت دفاع ترکیه درباره عملیات که به نظر می‌رسد شامگاه شنبه و سحرگاه یکشنبه انجام شده است، هیچ اطلاعاتی ارائه نکرده است، اما نیرو‌های کرد اعلام کردند منطقه کوبانی واقع در شمال شرق سوریه و دو روستای دیگر از سوی «ارتش ترکیه بمباران شده است».

انفجاری ۱۳ نوامبر در خیابان تجاری و بسیار پر تردد استقلال در قلب استانبول به کشته شدن شش نفر و زخمی شدن بیش از ۸۰ نفر منجر شد.

مقامات ترکیه به دنبال این انفجار فورا حزب کارگران کردستان ترکیه، پ ک ک و یگان‌های دفاع مردمی، شبه نظامی کرد فعال در سوریه را که ترکیه وابسته به پ ک ک می‌داند، به عنوان عامل این انفجار متهم کردند.

این دو جنبش بلافاصله هر گونه دست داشتن در این انفجار را رد کردند.

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه به طور خاص نیرو‌های کرد یگان‌های دفاع مردمی را که کنترل بخش اعظم شمال شرق سوریه را در دست دارد، به عنوان مسئول این حمله متهم و اعلام کرده بود «دستور حمله از کوبانی داده شده است».

وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرده بود از «عملیات نظامی ترکیه» بیم دارد و به اتباع این کشور توصیه کرده بود از عزیمت به شمال سوریه و عراق خود داری کنند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از ماه مه به طور مرتب قصد خود را برای اقدام به عملیاتی در شمال شرق سوریه که پایگاه‌های جنگجویان کرد را در خود جای داده است و ایجاد منطقه امنی به عرض ۳۰ کیلومتر در مرز جنوبی ترکیه اعلام کرده است.
آنکارا پ ک ک و یگان‌های دفاع مردمی را به منزله جنبش‌های تروریستی تلقی می‌کند.

اگرچه متحدان غربی ترکیه هم پ ک ک را جنبشی «تروریستی» تلقی می‌کنند، اما آمریکا و فرانسه به ویژه در مبارزه با داعش از یگان‌های دفاع مردم پشتیبانی کردند و این شبه نظامیان در نبردی که در سال ۲۰۱۵ معروف شد، داعش را از کوبانی عقب راندند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
حداقل ۹ غیرنظامی در حملات ترکیه به سوریه کشته شدند پس چرا صدای مدعیان حقوق بشر جنایتکار در نمی آید پس مدعیان دروغین حقوق بشر سگ دست نشانده واشنگتن کجا هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
ترکیه عملا حاکمیت عراق را نقض می کند
مداخلات ترکیه، امارات و انگلیس در صحنه داخلی عراق آشکار است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
جنایات جنگی آمریکا در افغانستان زیر ذره‌بین دیده‌بان حقوق بشر
آخرین اخبار