افزایش صادرات روسیه به کشور‌های اروپایی پس از آغاز جنگ در اوکراین

ارزش صادرات روسیه به کشور‌های اروپایی در مقایسه با شرایط پیش از آغاز جنگ در اوکراین، افزایش یافته است.

به نظر می‌رسد روسیه در برابر گلوله‌های تحریم‌های آمریکا و غرب در ۹ ماه گذشته، جلیقه ضد گلوله پوشیده است. روسیه مزایای اقتصادی به دست آورد که از این کشور در برابر هر نوع بحران شدید، حفاظت کرد.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، روسیه همچنان به طور گسترده با اقتصاد جهانی در ارتباط دارد و حتی کشور‌های غربی هم نمی‌توانند این واقعیت تلخ را نفی کنند. به نوشته نشریه تایمز، ارزش صادرات روسیه پس از جنگ اوکراین افزایش یافته است و در اینجا، آمار‌ها خود سخن می‌گوید. ارزش صادرات ماهانه روسیه به بلژیک، به میزان ۱۳۰ درصد افزایش یافت. صادرات روسیه به اسپانیا ۱۱۲ درصد، صادرات روسیه به هلند ۷۴ درصد و صادرات روسیه به آلمان ۳۸ درصد افزایش یافته است؛ بنابراین کشور‌های غربی که به طور گسترده برای اعمال بسته‌های متعدد تحریمی علیه روسیه تلاش کردند، به خوبی درک می‌کنند که توانایی زندگی کردن بدون مواد خام صادراتی این کشور به ویژه نفت و گاز را ندارند. اتحادیه اروپا، آمریکا و انگلیس، تحریم‌هایی بر الیگارشیسم روسیه اعمال و ارسال فناوری‌های پیشرفته به این کشور را متوقف کردند. این کشور‌ها همچنین همه پرواز‌ها از روسیه را ممنوع کردند، اما درباره بخش نفت و گاز، راهی جز کند کردن اقدامات خود و حتی متوقف کردن آن‌ها ندارند.

در ادامه این گزارش آمده است: با هر زیانی که به نظر می‌رسد روسیه متحمل می‌شود، همواره راهی برای جبران آن پیدا می‌کند. زمستان نزدیک است و بهای بالای نفت و گاز به صورت تمسخرآمیزی به خزانه روسیه واریز می‌شود. شرکت گازپروم روسیه که یک شرکت دولتی است، سود بی سابقه‌ای به میزان ۴۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار کسب کرد. در حالی که کشور‌های غربی واردات از روسیه را کاهش دادند، کشور‌هایی مانند چین، ترکیه، ایران و دیگر کشور‌ها برای پر کردن این خلاء وارد عمل شدند. تحلیلگران سوال می‌کنند آیا تحریم‌ها در تاثیرگذاری بر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تاثیر گذاشته است یا حتی مدت جنگ روسیه و اوکراین را کاهش داده است یا اینکه کشور‌هایی که رئیس جمهور روسیه را مجازات کردند، بخشی از این مجازات نسیب خودشان شد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار