ثبت ۴۸ هزار اشتغال جدید در خراسان رضوی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی حدود ۴۸ هزار اشتغال جدید را در سامانه رصد اشتغال وزارت تعاون ثبت کرده است.

‌‌محمدامین بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: این استان با ثبت حدود ۴۸ هزار اشتغال جدید در سامانه رصد اشتغال وزارت تعاون در حال حاضر رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

او افزود: در سامانه رصد، در زمان حاضر تهران با ۸۰ هزار و خوزستان با ۴۹ هزار ایجاد اشتغال در رتبه‌های اول و دوم قرار دارند که اگر ادارات استان بتوانند اشتغال‌های ایجاد شده امسال را به ثبت برسانند به رتبه دوم خواهیم رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: نرخ بیکاری خراسان رضوی در تابستان امسال نسبت به سال گذشته سه دهم درصد کاهش یافته و به ۷.۲ درصد رسیده است.

بابایی بیان کرد: طبق آمار، نرخ جمعیت ۱۵ سال و بالاتر استان چهار میلیون و ۸۸۹ هزار نفر است که از این تعداد ۲ میلیون نفر شاغل و ۱۳۲ هزار نفر نیز بیکار هستند.

او تصریح کرد: در حال حاضر در استان ۸۸ هزار و ۷۸۸ کارگاه تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و تعداد کل بیمه شدگان کارگری نیز ۹۶۱ هزار و ۵۷ نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به هفته کارآفرینی تاکید کرد: ۱۱۱ برنامه مختلف در هفته کارآفرینی خراسان رضوی برگزار می‌شود که ۷۴ برنامه حضوری، ۳۵ برنامه مجازی و ۲ برنامه نیز به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

بابایی اظهار کرد: آموزش قوانین کار، آموزش همگانی تشکیل تعاونی‌ها و معرفی سرفصل‌های تسهیلات از جمله عناوین این برنامه‌هاست.

او افزود: هم اینک ۹۴ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در استان فعال است که از این تعداد ۱۳ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی و پنج مرکز شتاب دهنده امسال مجوز فعالیت گرفته اند.

وی ادامه داد: پیگیر هستیم تا مرکز نوآوری تعاون (منتا) به عنوان مرکز منطقه‌ای در خراسان رضوی را راه اندازی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.