کاردار سوئیس در ترکیه احضار شد

وزارت امور خارجه ترکیه کاردار سفارت سوئیس در آنکارا را فراخواند.

تانژو بیلگیچ، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه با اشاره به اینکه به رغم هشدار‌های مکرر به سفارت سوئیس در آنکارا و مقامات وزارت امور خارجه سوئیس، طرفداران گروه پ ک ک از مدت‌ها پیش به ویژه در حوالی ساختمان‌های نمایندگی‌های دیپلماتیک ترکیه در سوئیس به اقدامات تبلیغاتی و تظاهرات ادامه می‌دهند، گفت: با ادامه سهل انگاری‌های مقامات سوئیس، طرفداران گروه پ ک ک اخیرا با توسل به زور وارد ساختمان سازمان بهداشت جهانی شدند.

وی افزود: در پی آن با احضار کاردار موقت سفارت سوئیس در آنکارا به وزارت امور خارجه ترکیه، مراتب اعتراض شدید ترکیه به وی اعلام شد.

بیلگیچ خاطر نشان کرد: مقامات سفارت ترکیه در سوئیس نیز مراتب اعتراض شدید ترکیه را به مقامات این کشور اعلام کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه با اشاره به ترور کارکنان سفارت ترکیه در سوئیس به دست عناصر گروه تروریستی آسالا (ارتش آزادیبخش ارامنه) در سال‌های گذشته، افزود: ممانعت از فعالیت و اقدامات تبلیغاتی گروه پ ک ک در سوئیس، انتظار به حق کشور ما و شهروندان ترکیه‌ای مقیم سوئیس است. انتظار داریم سوئیس به مسئولیت هایش بر اساس موازین حقوق بین الملل عمل کند، مانع اقدامات تبلیغاتی گروه تروریستی پ ک ک شود و از مبارزه بین المللی با تروریسم حمایت کند.

آنکارا عملیات نظامی قفل پنجه را از ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) به بهانه تعقیب و ریشه کنی اعضای پ ک ک در مناطق زاپ، آواشین، باسیان و .. واقع در عمق شمال عراق آغاز کرده است.

وزارت دفاع ترکیه با انتشار ویدئویی اعلام کرد در این عملیات نظامی، یگان‌های های کماندویی و نیرو‌های ویژه ارتش ترکیه با پشتیبانی جنگنده ها، پهپادها، بالگرد‌های تهاجمی و توپخانه شرکت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
ترکیه و لیبی توافق‌نامه همکاری نظامی امضاء کردند
و این در حالی است که ترکیه جنایتکار داعش را وارد لیبی کرده است.
ترکیه جنایتکار از سال 2011 تاکنون یکی از حامیان اصلی تروریست ها در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
و این در حالی است که ترکیه جنایتکار با دریافت رشوه و پول دلالی از عربستان سعودی و امارات و برخی کشورهای اروپایی در این مدت 13 سال تروریست های کشورهای اروپایی جنایتکار را وارد سوریه و عراق کرده است.
تروریست های مورد حمایت اروپا و متحدانش چگونه و چطور از سال 2011 تاکنون وارد سوریه و عراق شدند؟ از طریق کشور ترکیه جنایتکار با هدایت، مدیریت، نظارت، کمک، حمایت و پشتیبانی به سرکردگی آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار سگ دست نشانده حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش و سایر گروه های تروریستی!
خبر شبکه خزر جمهوری آذربایجان باکو دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و مزدورانشان در منطقه خاورمیانه و جهان سرپوش بگذارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
آخه این کشورهای اروپایی فازشون چیه به اسم حمایت از آزادی و حقوق بشر دارن پناه میدن به تروریست های کثیفی که هیچ رحم و مروتی در وجودشون نیست. هر سال چند تا از سربازای این مرز و بوم توسط این وحشی ها شهید میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
مسئولان اقلیم کردستان عراق به همراه آمریکا و متحدانش بیش از 50 سال است که از پ. ک. ک در عراق کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
حمایت ترکیه جنایتکار از رژیم کودک کش صهیونیستی حمایت از تروریسم و داعش است
حمایت جمهوری آذربایجان جنایتکار از رژیم کودک کش صهیونیستی حمایت از تروریسم و داعش است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
حمایت آمریکا جنایتکار از رژیم کودک کش صهیونیستی حمایت از تروریسم و القاعده و داعش است
حمایت اروپا جنایتکار از رژیم کودک کش صهیونیستی حمایت از تروریسم و القاعده و داعش است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
انگلیس تسلیحات تروریسم را تامین می کند.
انگلیس تسلیحات القاعده را تامین می کند.
انگلیس تسلیحات داعش را تامین می کند.
انگلیس تسلیحات گروه های تروریستی را تامین می کند.
آخرین اخبار