طالبان:

گروه های تروریستی در افغانستان حضور ندارند

طالبان اعلام کردند هیچ گونه شواهدی وجود ندارد که خاک افغانستان برای کشورهای دیگر تهدید باشد.

 طالبان بار دیگر نگرانی کشورها از حضور گروه‌های هراس‌افگن در افغانستان را بی‌ اساس خواند و گفت هیچ گونه شواهدی وجود ندارد که خاک افغانستان برای کشورهای دیگر تهدید باشد.

بلال کریمی، معاون سخنگوی حکومت موقت طالبان گفت نگرانی درباره حضور گروه‌های مانند لشکر طیبه و جیش محمد برخاسته از اطلاعات نادرست این کشورها است و افغانستان منافع هیچ کشوری را تهدید نمی‌کند.

بلال کریمی گفت: هیچ نوع اسناد و شواهدی وجود ندارد که بگوید از خاک افغانستان کشورهای دیگر و منافع کشورهای دیگر تهدید می‌شود پس در این مورد باید گفت که نگرانی‌ها و سخنانی که در این عرصه صورت می‌گیرد مبتنی بر معلومات نادرست بوده است و امیدواری ما این است که واقعیت‌های عینی کشور ما درک شود.

پیش از این، چندین کشور با نگرانی از این موضوع، از جامعه جهانی خواسته اند که در باره حضور فعالیت‌های هراس‌افگنی در افغانستان اقدام جدی کند.

نماینده هند در سازمان ملل متحد، گفت: در قطعنامه ۲۵۹۳ شورای امنیت ملی بیان شده است که قلمرو افغانستان نباید برای پناه دادن به برنامه‌ریزی، آموزش یا تامین مالی حمله‌های تروریستی به ویژه افراد و نهادهای تروریستی از جمله لشکر طیبه و جیش محمد که توسط شورای امنیت سازمان ملل شناسایی شده است، استفاده شود.

عامر خان، معاون نماینده پاکستان در سازمان ملل متحد، در این باره گفت: ما باید یک استراتژی جامع ضد تروریسم ایجاد کنیم و پاکستان با احترام به حاکمیت و قلمرو افغانستان از تلاش‌های مبارزه با تروریسم حمایت خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
بخندیم؟ گریه کنیم؟ چکار کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
پس داعش در افغانستان برای چه آنجا فعالیت دارند لابد برای عمران و آبادی روستا های افغانستان زحمت میکشن بجای جهاد سازندگی افغانستان
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۲۳ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
در افغانستان تروریست وجود نداره ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۰ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
اگر گروه های افراطی در افغانستان حضور ندارند پس این همه نا امنی درخود افغانستان برای چیست؟
آخرین اخبار